Azizan Osman Ken TroII Kaw Kaw, Sekali Shopee Pun Tumpang Sekali TroII. Ayat Dia Guna Memang Pedih

Minggu ini, nama Azizan Osman kembali hangat di perkatakan, Sebelum ini Isu mengenai keraguan gelaran Doktor Falsafah (PHD) Azizan Osman sebenarnya adalah isu lama sejak tahun 2013 lagi.

Azizan merupakanPengasas, Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Kumpulan untuk Kumpulan Syarikat Richworks.

Perdebatan di kalangan netizen mula tercetus gara-gara ayat yang digunakan oleh beliau dalam menarik ramai usahawan untuk menyertai kelas yang di anjurkan

“ masing² brniaga part time bukan untuk kaya bro..diorang brniaga ada yg mengamalkan Sunnah, sharing kebaikan.. kau percaya rezki Allah kau tak mintak bayaran harga ‘KAHAK’ kau tu”– netizen

Syarikat perniagaan atas talian terkenal Shopee, seperti biasa menggunakan isu semasa yang hangat untuk mempromosi produk dan perniagaan mereka. Berikut ayat terbaru dari Shopee

“ Buat apa berniaga bertahun-tahun tapi menggunakan definisi kejayaan orang lain, kan? Ada yang nak dapat berjuta-juta , ada yang sekadar dapat financial freedom pun dah cukup . Oleh itu, jom berniaga di Shopee . Jangan jual air liur atau ijazah paIsu dah lah ye . Kalau ada, tolong report kat kami.” – Shopee

Berikut pula reaksi dari netizen

“ Barang cetak rompak pun patutnya Shopee jangan luluskan untuk jual. Ini tak, melambak je. Sama je phd palsu dan barang cetak rompak semua tu

“ Yang dah ada duit berjuta-juta mengisi masa lapang dengan shopping di shopee.yang takde duit berjuta penuhkan cart je. wahai shopee, tolong sediakan 1 button khas untuk clear cart. seronok add barang ke cart tapi tak seronok nak delete satu demi satu tauu..

“ Damn you shopee..takde filter langsung..nnt jijan suruh trooper dia boikot shopee baru kau tau..xleh dah beli kek mamasab n bantal das abdul kt shopee lepas ni..

“ wah kau shopee.. lepas satu2 ko troll kan…leklok.. jangan kena troll balik udah le….netizen pantang bola tanggung ni.. kompem pacak kena.

ADAKAH AZIZAN OSMAN SEORANG SIFU MARKETING YANG BERJAYA?

Untuk kau mengajar marketing product. Kau sendiri perlu jadi guru marketing product yang berjaya. Sama macam guru trading saham, dia mesti jadi guru trading saham yang berjaya. Baru dia layak mengajar.

Kenapa?

Kalau dia sendiri gagal, jadi ap yang dia ajar? Ilmu untuk gagal? Ilmu untum melingkup. Kerana dia sendiri tiada road path yang berjaya, takda dna kejayaan lagi.

Setuju?

Aku difahamkan yang Azizan Osman ada produk sendiri yang diberi nama Jajan Jijan menurut rakan-rakan aku semalam. Dalam fikiran aku, pastilah produk ini berjaya kerana mahaguru pakar pemasaran punya product kan?

Tapi lepas aku lihat apperance jenama tersebut tidak ada di mata dan telingan aku. Aku rasa ia adalah product yang gagal kerana maketing tidak sampai. Aku rasa ia bukan product milik Azizan Osman. Tetapi milik orang lain yang menggunakan nama dia. Aku bagi sedikit benefit of doubt lah.

Untuk mengconfirmkan, aku mengamalkan budaya SCRUT untuk menyemak keabsahan dan kepemilikan syarakat Jajan Jijan dengan Interepo di www.interepo.com. Keputusan yang aku dapat adalah, Jajan Jijan melalui syarikat ABC Worldwide Trading Sdn Bhd adalah milik Azizan Osman!

Syarikat tersebut telah rugi dengan retain earning juga negatif. Ohya, ia sudah dormant juga. Paid up modal juga sekadar RM2. Jadi aku consider product dan syarikat ini adalah gagal.

Jadi apa sebenarnya kepakaran Azizan Osman?

Aku lihat kepakaran dia adalah mengajar orang lain buat kelas. Kerana itulah forte dia. Jadi kalau sesiapa nak belajar dengan Azizan Osman, pastikan perniagaan korang adalah berniaga “air liur”.

Bukan jual jajan!

Jadi aku simpulkan, Azizan Osman ialah pemegang PhD palsu paling banyak di Malaysia dan seorang guru pemasaran KELAS bisnes yang berjaya. Bukan seorang pakar pemasaran dan bukan juga guru pemasaran produk yang berjaya. Dia pandai jual KELAS!

Ini pandangan aku dengan dapatan yang aku ada.

SCRUT for the TRUTH!

Sumber : TRENDING SANGAT

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*