Selepas Tular Hari Ini Ckgu Tadika Cmpak Ank Murid, Terbaru PDRM Tampil Beri Kenyataan. Ini Kata Kata PDRM

SHAH ALAM – T.indakan tidak berperi.kemanusian seorang guru pra.ktikal menc.ampak seorang kanak-kanak di sebuah tadika di Klang di sini tular hari ini.

Menerusi video berdurasi 10 saat itu jelas memaparkan kanak-kanak berseragam tadika itu terlebih dahulu dit.olak sebelum dil.empar dan dim.arahi guru wanita itu.

In.siden dipercayai berlaku semalam itu diperhatikan murid-murid taska tersebut yang seakan terkejut dengan perb.uatan itu.

Menurut sumber, kejadian tersebut dikatakan berlaku di sebuah tadika swasta di Jalan Kebun, Klang.

Video tersebut menerima pelbagai res.pon daripada netlzen yang rata-ratan geram dengan perbuatan guru terbabit.

Netizen jelas k.ecewa dan menge.cam t.indakan tersebut yang disifatkan keter.laluan.

“Bi.adap sangat ni, didikannya itu mempunyai ma.salah. Sepatutnya memberikan contoh depan anak-anak kecil.

“B.aling manusia macam itu bukan ti.ndakan yang betul. Berhenti jadi tenaga pengajar. Tidak layak,” jelas pengguna Facebook dikenali Nuraini Ghani.

Dalam pada itu, difahamkan guru itu telah diberhe.ntikan serta-merta dengan kej.adian itu merupakan kali pertama berlaku sejak 30 tahun tadika itu beroperasi.

SALAH SEORANG AYAH KEPADA ANAK MURID DI TASKA TELAH BERJUMPA DENGAN PENGETUA

Berikutan itu, pihak tadika telah mengambil tindakan sewajarnya dan akan memberhentikan guru terbabit serta-merta selain membuat laporan polis supaya siasatan dapat dijalankan.

Perkara itu dimaklumkan oleh bapa kepada salah seorang murid di tadika itu, sebentar tadi.

Baru lepas jumpa pengetua sekolah Pn Anizah yg saya hormati yg terl.ibat k.es mengh.empas budak hari ni..minta penjelasan sbb anak sy sekolah di situ jugak.

Katanya dari pihak sekolah tersebut.. cikgu itu akan diambil ti.ndakan sewajarnya dan akan dibe.rhenti bekerja serta merta dan r.eport polis telah dibuat.

Nk jumpa cikgu tu dah takde.. dah tak dibenarkan mengajar serta merta.. kej.adian berlaku semalam. Cuma apa yg saya lihat pihak sekolah terutama pengetua sekolah amat amat ambil se.rius tentang perkara ini sbb cikgu tu bukan mengajar tetap..hanya cikgu praktikal.

Pengetua sekolah memaklumkan kepada saya.. beliau telah pesan banyak kali pada setiap guru tetap mahupun praktikal supaya kawal e.mosi semasa mengajar, jangan mengambil ti.ndakan melulu terhadap pelajar. Tetapi tidak diendahkan.

Saya amat menghormati pengetua sekolah tersebut kerana beliau amat berdidikasi terhadap anak murid beliau dan beliau juga sangat aktif dalam memaklumkan perkembangan setiap pelajar di sekolah tersebut.

Mmg x wajar apa yg dilakukan oleh individu tersebut.. kerana setitik nila habis semua cikgu mendapat tempias nya termasuk pihak sekolah.. pihak sekolah tu dah 30 tahun beroperasi.. ni ke.jadian pertama berlaku.

Saya dapat berita tadi terus bergegas ke skolah.. sbb nak pastikan apa yg berlaku sebenarnya. So mmg x patut cikgu tu buat macam tu.

Sy mendapat makluman Tujuan rakaman tu dibuat utk hantar ke pihak universiti katanya, sebab mereka praktikal di situ.. video tu terse.bar sebab tunang kpd cikgu yg merakam video tu nampak keja.dian tu sebelum video tu dihantar ke pihak university utk tujuan semakan k.ualiti kerja semasa praktikal..pastu dia tak puas hati dia vir.alkan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib ketika dihubungi mengesahkan pihaknya telah menerima l.aporan polis daripada ibu m.angsa.

“S.iasatan lanjut masih dijalankan dan k.es dis.iasat mengikut S.eksyen 31 (1) A.kta Kanak-Kanak 2001,” katanya

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber/Kredit : online malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*