CEO Ini Beri Pendapat Macam Mana Nak Selesaikan Masalahh 43 Rlbu Pelajar Dapat Tablet Untuk Ebit Lew

KUALA LUMPUR: Sekiranya rakyat Malaysia yang berkem.ampuan dapat menyumbang minimum RM 2, jumlah sumbangan tersebut cukup membantu pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew, untuk membeli tablet buat pelajar-pelajar yang memerlukan.

Ketua Pengawai Eksekutif (CEO) Shekhinah PR Sdn Bhd, Christopher Raj, berkata beliau sedih membaca perkongsian Ebit Lew yang memaklumkan menerima mesej daripada 43,000 individu yang memerlukan kelengkapan gajet seperti tablet bagi keperluan Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR).

Bagaimana Nak Bantu Ebit Lew

Christopher menerusi ciapan di Twitter pada Sabtu berkata beliau sedar bahawa Ebit Lew tidak dapat melakukannya secara bersendirian kerana jumlah membeli keseluruhan tablet tersebut mungkin mencecah RM 30 jvta.

“Saya menyeru kepada rakyat Malaysia yang prihatln kepada anak-anak yang memerlukan supaya memberi sumbangan seberapa yang mampu kepada Ustaz Ebit agar dapat menyampaikan bantuan tablet kepada 43,000 anak-anak yang memerlukan di luar sana untuk belajar di rumah.

“Pada saat yang s.ukar begini, hanya perpaduan dan kesatuan rakyat Malaysia dapat membantu kami mengukir senyuman kepada mereka yang benar-benar memerlukan,” katanya menerusi laman Twitter peribadinya pada Sabtu.

Tambahnya, beliau telah menyumbang sebanyak 30 buah tablet kepada mereka yang memerlukan di Projek Perumahan Rakyat (PPR) di sekitar Lembah Pantai dan Sentul.

Jika Beri RM 2 Seorang Sudah Cukup

“Saya juga akan menyumbang sebanyak RM 5,000 kepada Ebit Lew bagi membantu beliau membeli tablet,” katanya.

Pada Jumaat, Ebit Lew menerusi satu muat naik di Facebook berkata menerima 43,000 mesej daripada pemohon yang kurang upaya (OKU), tiada pekerjaan, anak yatim platu dan keluarga kurang berkemampuan untuk memohon untuk kelengkapan gajet untuk pembelajaran di rumah.

Pada entri yang sama, beliau mem.ohon maaf kerana tidak dapat membantu lebih ramai individu yang memerlukan ba.ntuan berkenaan.

Reaksi Orang Ramai

Humph kesian Ust Ebit Lew…. semua orang minta dgn dia…. yg sepatut nya mana… sembunyi tangan. Nak buat online, tak check dulu… kesian mak bapak yg tak mampu, dah lah tak ada kerja sebab C0vid… nak beli laptop bukan murah.. internet lagi.

Knp Rakyat??? Apa fnction YB² dok ada?? Sj la tny kan, gaji puluh2 rlbu.. tp Rakyat x pandang.

Memandangkan parlimen dig.antung, mohon gaji semua YB disalurkan kpd tabung kebajlkan.

Percaya la 43000 tu semua ada henset,fb dan data…org btl2 susah dia xkn meminta.. zaman skrg ni rmi je yg suka ambil kesempatan atas kebaikkan org lain..tgk kess ibu yg menc.uri br2 ni…zakat pn xmohon, bantuan apa2 pn xterima..org susah ni kita kena cari mereka, mereka xkan cari kita..harap sgt sumbangan Ust Ebit sampai kepada orang yg sepatutnya.

SUMBER/KREDIT: AstroAwani Via online malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*