Siapa Saja Yang Hntam Ust Ebit Lew, Adi Putra Tak Teragak Untuk KEDEPAN. Jangan Berani Cakap Saja

Baru-baru ini, tular di laman sosial tentang kekec0han dan beberapa kcaman yang telah dilemparkan kepada  pendkwah bebas tanah air iaitu Ebit Irawan bin Ibrahim Liew atau lebih mesra di sapa sebagai Ustaz Ebit Lew. Semenjak negara dilanda wbak penyakiit C0v1d-19, antara insan-insan yang giat membantu orang ramai terutamanya pekerja barisan hadapan adalah Ustaz Ebit sendiri dan perkara ini telah disalah erti oleh beberapa pihak.

Setelah telah lama tidak mendengar khabar dan menyepi dari industri hiburan, PELAKON Datuk Adi Putra kesal dengan tindakan individu yang melemparkan kecaman dan kritikan terhadap usaha bantuan dilakukan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew.

Mendapat sind1ran dari seorang yang juga merupakan pendkwah bebas, Ustaz Ebit Lew telah mendapat sokongan dari pelbagai pihak berkenaan perkara itu. Individu tersebut telah dikatakan memuatnaik kenyataan yang berbaur sndiran dengan mengatakan perbuatan yang dilakukan oleh Ustaz Ebit adalah perkara yang riak.

Kenyataan individu tersebut telah mendapat kcaman dan dikritik ter0k oleh warganet. Walaupun sudah membuat penjelasan dalam siaran langsung di Fb, perkara ini masih berlarutan dan dib4has oleh warga netizen yang tidak berpuas hati mengenai perkara tersebut.

Dalam hal ini, Adi atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim, 39, berkata dia tidak teragak-agak untuk ke depan mempertahankan niat baik pendakwah terkenal itu.

“Siapa saja yang menghentam Ustaz Ebit Lew tanpa usul periksa saya tak teragak-agak untuk ke depan.

“Biar menunjuk yang ada niat dari dihentam pada yang lemah. Jangan hanya berani bercakap mahupun yang komen kalau tak gentle… harap maklum!,” katanya.

Menerusi laman Instagram, Adi Putra memuat naik foto Ebit Lew dan menulis kapsyen tersebut.

Keprihatinan Ebit Lew memberi sumbangan kepada petugas barisan hadapan dan insan-insan memerlukan sepanjang penularan Covid-19 di negara ini menjadi bualan ramai.

Bagaimanapun, usahanya turun padang bertemu masyarakat yang berdepan kesempitan hidup sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini turut disalah erti oleh segelintir pihak.

Ia mengundang pelbagai reaksi daripada netizen yang turut meluahkan rasa bengang dengan kritikan yang dilemparkan oleh pihak tertentu itu.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Adi Putra itu telah mendapat perhatian oleh mereka yang turut menyokong tndakan yang bakal dilakukan oleh Adi Putra sendiri. Kebanyakan mereka telah mngalkan banyak komen pos1tif bagi menyokong segala perit jerih yang telah dilakukan oleh Ustaz Ebit selama ini adalah sesuatu perkara yang bagus dan wajar dicontohi bukan seperti apa yang diwar-warkan.

Kebaikan yang dilakukan oleh Ustaz Ebit merupakan sesuatu yang dikagumi dan telah menjadi idola buat ramai orang termasuk Adi Putra sendiri. Semoga kesalahfahaman ini dapat berakhir dengan segera dan dapat diselesaikan dengan baik oleh Ustaz Ebit dan individu tersebut agar dapat menghentikan kecaman negatif terhadap sesama sendiri.

Instagram Adi Putra/Oren Laici/Kaki Share

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*