Terakam Detlk Cemas P0Iis Selamatkan Seorng Remaja Prempuan Mahu Trjun. Saksi Pertama Dedahhkan Apa Dla Nampak

Melaka: “Ketika itu cuma risau jika betul dia nekad untuk terjvn dan bimbang perkara tidak elok berlaku saya terus menghubungi pihak bomba untuk meminta bantuan.”

Begitulah kata-kata saksi kejadian yang hanya ingin dikenali sebagai Nadia, 31, menceritakan detik ce.mas wanlta cuba terjvn dari pangsapuri di Pertam Jaya, di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira 1 tengah hari itu, wanlta berusia 29 tahun yang juga penghuni pangsapuri berkenaan dikatakan cuba terjvn dengan berdiri di luar balkoni unit kediamannya di tingkat enam.

SAKSI CERITAKAN APA DIA NAMPAK

Nadia yang juga penghuni di pangsapuri berkenaan berkata, dia yang ketika itu berada di dalam rumah berhadapan blok kediaman wanlta terbabit terdengar bunyi bising sebelum menjenguk ke arah luar.

“Sebaik membuka pintu dan menjengah keluar saya melihat wanlta terbabit sudah berdiri di luar balkoni rumahnya dengan berpegang di penghadang besi.

“Manakala seorang lelaki yang berada di tingkat bawah menjerit ‘sesiapa minta tolong’ serta turut mengatakan ‘ingat anak’ beberapa kali,” katanya.

Ujarnya, ketika itu belum ada penghuni yang menyedari kejadian bagaimanapun tidak lama kemudian beberapa individu mula kelihatan dan turut cuba menenangkan wanlta terbabit.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, Penolong Penguasa Bomba Soon Wee Kiang berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 1.14 tengah hari sebelum jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Padang Temu dan Bukit Katil bersama lapan anggota termasuk komander operasi bergegas ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi mendapati benar terdapat seorang wanlta ingin terjvn dari bangunan dan usaha memujuk mang.sa dijalankan. Pasukan bomba mengalami kesulitan apabila pintu rumahnya terkunci.

“Bagi mengelakkan sebarang kemungkinan dan langkah berjaga- jaga dengan dibantu orang awam kanvas dibentangkan sebelum mang.sa berjaya diselamatkan 2.46 petang,” katanya.

Menurutnya, tiada sebarang kece.deraan dilaporkan dan mngsa kemudian diserahkan kepada pihak p0lis untuk tindakan lanjut.

VIDEO:

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber/Kredit : HMETRO ONLINE

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*