Nenek Ditlpu Terima Bayaran ‘Sampul’ Guntingan Akhbar Semasa Berniaga Tepi Jalan

Sudah menjadi suatu ebiasaan apabila melihat kita peniaga kecil bersusah payah membawa barang jualannya pasti terdetik nya dihati kita mahu membeli ataupun bersedekah untuk menambah pendapatannya supaya sebanyak sedikit dapat membantu.

Namun, berbeza pula dengan perkongsian seorang remaja perempuan bernama Visbrila apabila membongkar cerita mengenai peniaga yang telah ditipu.

Ju.alan hanya untuk makan

Menerusi video berdurasi 40 saat itu, perkongsian gadls tersebut menceritakan tentang seorang nenek yang menju.al pinggan mangkuk di pinggir jalan Veteran Solo, Indonesia.

Namun, apa yang menyayat hati apabila nenek itu menerima envelope tebal tetapi bukan berisi wang. Kelihatan jelas di dalam video itu, sampul surat itu hanya dipenunhi dengan helaian kecil surat khabar lama.

“Kenapa sanggup buat orang tua macam itu. Dia menjual hanya untuk mencari wang demi makanan. Pura-pura bagi envolpe isi wang tapi ternyata isinya guntingan surat khabar,” jelas gadis itu.

Di akhir video tersebut, Visbrila sempat membeli pinggan yang dijual dan dibayar dengan jumlah yang agak besar tanpa meminta baki dipulangkan semula.

Semoga murah rezeki awak

Gadis tersebut turut mendoakan agar nenek tersebut sentiasa berada di bawah lindungan Allah SWT dan sentiasa murah rezeki.

Perkongsian yang mendapat 1,000,000 tontonan itu dibanjiri komen positif daripada warganet yang memuji kebaikan dan keikhlasan yang dilakukan olehnya itu.

Bersedekah tidak akan menghabiskan wang

Kenapa bergurau macam tu?!

Ya Allah, sanggup ya bergurau sampai macam tu sekali! Kesian nenek tengah panas kena macam itu. Semoga nenek dan gadis yang membantu sentiasa murah rezeki. Amin!

Sumber/Kredit: TikTok Visbrila B via akupapankekunci

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*