Dah Setahun Tidur Tapi Tak Bangun Bangun, Anak Kecil Hldap Pnyakit Ganjil ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ

SETELAH tertidur selama setahun sejak Julai tahun lalu, kanak-kanak lelaki yang dikenali sebagai Shaka dilaporkan ᴍᴇɴɢʜᴇᴍʙᴜꜱᴋᴀɴ ɴᴀꜰᴀꜱɴʏᴀ yang terakhir.

Memetik laporan akhbar tempatan, kanak-kanak berkenaan dilaporkan sudah tertidur dari sejak usianya mula memasuki lapan bulan dan tidak pernah bangun selepas itu!

Tertidur sejak umur 8 bulan

Berita ᴅᴜᴋᴀ itu diterima daripada laman TikTok milik bayi berkenaan, @shaka_17 yang dimuat naik dengan kapsyen “Selamat jalan, syurga menantimu nak.”

Menurut laporan, Shaka menghidap ꜱɪɴᴅʀᴏᴍ ‘Sleeping Beauty’ dimana merupakan gangguan neurologi yang menyebabkan ᴘᴇɴɢʜɪᴅᴀᴘɴʏᴀ mengalami tidur dalam jangka masa lama.

Dilaporkan, ibunya telah membawa Shaka ke ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ. Namun, Shaka tidak bertemu dengan pakar ᴘᴇʀᴜʙᴀᴛᴀɴ alternatif. Video tersebut juga menunjukkan bahawa Shaka menjalani ʀᴀᴡᴀᴛᴀɴ ɪɴᴛᴇɴꜱɪꜰ ᴅɪ ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ dan menjalani ᴘᴇᴍʙᴇᴅᴀʜᴀɴ.

Tidak pernah bangun

Sepanjang setahun itu, Shaka dikhabarkan tidak pernah sekalipun bangun atau membuka matanya sehingga ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ pada usia 18 bulan.

Meskipun sentiasa tidur dan tidak melakukan aktiviti seperti kanak-kanak lain, dia masih mampu makan dan minum apabila disuap oleh ibunya biarpun tidak terjaga atau membuka mata.

Shaka masih mampu makan dan minum apabila disuap oleh ibunya biarpun tidak terjaga atau membuka mata.

Terdahulu, kisah Shaka tular dalam kalangan ɴᴇᴛɪᴢᴇɴ Indonesia kerana mengalami ᴘᴇɴʏᴀᴋɪᴛ ɢᴀɴᴊɪʟ yang mengakibatkan dia tertidur selama setahun.

Bayi Shaka yang ᴠɪʀᴀʟ Tertidur Selama 1 Tahun ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ ᴅᴜɴɪᴀ(Sumber: TikTok/@shaka_17)

Salam ᴛᴀᴋᴢɪᴀʜ! Diharapkan kedua ibu bapa kanak-kanak comel ini tabah dan kuat menerima kenyataan ᴘᴇᴍᴇʀɢɪᴀɴ anak mereka yang tersayang.

ʙᴀɴᴊɪʀ Ucapan ᴅᴜᴋᴀ

Walaupun tidak ada maklumat lebih lanjut dari keluarga mengenai berita ꜱᴇᴅɪʜ ini. Bagaimanapun, video yang dimuat naik menjadi ᴠɪʀᴀʟ di media sosial. Sejumlah netizen juga mengucapkan ᴛᴀᴋᴢɪᴀʜ dan juga memberi sokongan kepada keluarga yang ᴋᴇᴍᴀᴛɪᴀɴ anaknya.

“Innalillahi walaupun saya harap anda ꜱᴇᴍʙᴜʜ dan dapat membuka mata anda,” kata Meilisa Andryanai Fad.

“Inallillahi, jadi kunci syurga, ayah dan ibu, anak. Sekarang kamu sihat di syurga, temannya adalah malaikat yang sabar, rindu. Al Fatihah,” kata Alvi Soetomo.

“Sekarang Dede dapat melihat keindahan syurga. Dede tenang, untuk ibu, kamu selalu bersemangat,” kata Sekar Galuh Pujiandi.

Video:

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*