Lepas Semalam Gadls Beritahu Dapat Mesej Dari Abam Polis, Hari Ini Kena Gnggu Ketika SJR Sebab Tiada Pakaian Dalam Pula

Kuala Lumpur: Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyi.asat d.akwaan dua wanita digan.ggu termasuk gang.guan s.eksuaI oleh anggota polis yang menjalankan tugas di sekatan jalan raya (SJR) di lokasi berasingan, baru-baru ini.

Dalam kess di Jalan Duta, di sini, seorang wanita menda.kwa ditanya sama ada memakai baju dalam oleh anggota polis bertugas, selain diberi jaminan tidak akan dis.aman jika menunjukkan kepadanya.

Manakala, kejad.ian lain berlaku di Pulau Pinang apabila anggota polis did.akwa menghantar mesej kepada wanita yang baru diperiksanya ketika melalui SJR dengan tujuan ingin berkenalan.

Pengarah Jabatan Integriti Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman, Datuk Zamri Yahya berkata, pihaknya kini sedang menjalankan s.iasatan kedua-dua d.akwaan berkenaan.

“S.iasatan pada masa ini adalah untuk mengenal pasti kedua-dua anggota terbabit berdasarkan keterangan dan maklumat yang ada.

“Bukit Aman sudah menghubungi kedua-dua wanita itu bagi mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai anggota yang did.akwa mengga.nggu mereka bagi membantu s.iasatan JIPS,” katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

Zamri berkata, JIPS akan mengambil t.indakan tatat.ertib yang sewajarnya ke atas mereka yang terb.abit.

“Kes.alahan-ke.salahan sebagaimana yang dinyatakan itu adalah kes.alahan tatakel.akuan yang ser.ius kerana ianya boleh mence.markan imej PDRM.

“Saya ingin mengingatkan pegawai dan anggota polis perlu bersikap profesional dan tidak membuat sesuatu perkara atau melakukan percakapan tidak berkaitan dengan tugas rasmi yang sedang dijalankan pada masa itu,” katanya.

Kedua-dua wanita itu berkongsi hantaran s.ituasi yang dialami mereka ketika melalui SJR menerusi akaun Twitter dan Instagram masing-masing.

Wanita yang dikenali sebagai Sabiyusof memaklumkan dit.han selepas tidak membawa lesen memandu ketika melalui SJR di Jalan Duta, di sini, semasa dalam perjalanan pulang ke Shah Alam selepas mengambil barang di Wangsa Maju, di sini.

Dia juga turut diminta mengemukakan surat kebenaran untuk pergerakan semasa Peri.ntah Kawalan Pergerakan (PKP), namun menunjukkan kebenaran itu dalam s.istem menerusi atas talian dalam telefon bimbit miliknya.

Bagaimanapun, semasa pemeriksaan dilakukan, seorang daripada anggota polis bertanya soalan sama ada dia memakai pakaian dalam atau tidak, selain turut mend.akwa tidak akan dis.aman sekiranya dia menunjukkannnya.

Wanita itu kemudian enggan menuruti permintaan itu, dan meminta anggota polis terbabit mengeluarkan s.aman.

SUMBER/KREDIT: HMetro VIA online malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*