Khabane Lame Jana RM90 Ribu Dalam Beberapa Saat Dgn Tak Perlu Gelek dan Bercakap. Siapa Khaby Lame Nih?

Kebiasaannya, TikTok dikaitkan dengan aktiviti bergelek oleh remaja dan belia. Namun Khabane Lame mencipta populariti hanya dengan ekspresi muka tanpa perlu menari dan bercakap.

Dan bagi ramai pengguna platform TikTok, nama pencipta Khaby Lame sememangnya bukan nama asing di kalangan TikTokers.

Beliau kini menjadi antara pencipta konten paling popular di dunia menerusi platform tersebut.

Pendekatan itu juga membuatkan konten diciptanya merentasi sempadan negara, bangsa, dan bahasa. Di mana semua orang di dunia memahaminya dengan isyarat dan kelakuannya.

Beliau menghasilkan konten yang menyindir Life Hack. Di mana Lame menunjukkan betapa mudahnya hidup jika kita tidak sengaja menyusahkan diri.

Khabane Lame merupakan pencipta konten untuk TikTok. Dan kini dia menjadi antara pencipta konten paling popular di dunia menerusi platform tersebut.

Menurut portal Axello, TikTok biasanya dikaitkan dengan aktiviti bergelek oleh remaja dan belia. Namun Khabane Lame mencipta populariti hanya dengan ekspresi muka tanpa perlu menari dan bercakap.

Pendekatan itu juga membuatkan konten diciptanya merentasi sempadan negara, bangsa, dan bahasa. Di mana semua orang di dunia memhaminya dengan isyarat dan kelakuannya.

Dia menghasilkan konten yang menyindir Life Hack. Di mana Lame menunjukkan betapa mudahnya hidup jika kita tidak sengaja menyusahkan diri.

Lame seringkali menggelengkan kepala kepada beberapa tips oleh life hack yang tak berguna serta merumitkan.

Berikut adalah profil Khaby Lame

Sedikit tentang latar belakang Lame. Dia kini memiliki lebih 66 juta pengikut di TikTok – lebih banyak daripada populasi rakyat Itali – dan 19.4 juta pengikut di IG. Mark Zuckerberg tauke IG pun kena tapau tau.

Lame lahir di Senegal dan dibesarkan di Chivasso, Itali. Siapa sangka pemuda awal 20-an itu mencipta nama sebagai sensasi internet.

Peak kepada kegemilangan Lame adalah berjaya menambah 15 juta pengikut dalam masa dua minggu. Perkongsian laman peminat yang lain serta reddit membantu Khabane Lame meningkatkan popularitinya.

Selepas menempa kegemilangan menerusi TikTok dan Instagram, Khabane Lame kemudian membangunkan lagi empayarnya di YouTube

Malah figura awam seperti Del Piero dan Arthur pun pernah berada dalam video Lame. Punyalah power.

Menurut Starsunfolded, Khaby Lame kini menjana $13,380 sehingga $22,300 bersamaan dengan sekitar RM55,232.64 sehingga RM92,054.40 untuk setiap satu video yang beliau hasilkan. Video tersebut biasanya hanya beberapa saat sahaja.

Selain daripada video tentang memudahkan life hack yang entah apa apa, Khaby juga suka membuat video kelakar yang lain.

Di sebalik popularitinya, Khaby Lame sebenarnya memiliki latar belakang yang sukar. Dia tiba dari Dakar, Senegal pada 2001 bersama dengan ibu bapanya yang bermigirasi ke Itali.

Dia memang mahu membantu keluarganya mengubah nasib mereka. Namun tak sangka rezekinya melimpah ruah menerusi internet. Dia sendiri tidak menyangkanya.

Bercakap kepada Corriere Della Sera, lame berkata: “Sekarang saya nak buat kerja saya, menghiburkan orang, membuatkan orang ketawa, dan membantu ibu bapa, rakan rakan dan jiran saya. Saya terhutang budi segalanya dekat mereka.”

Reaksi warga maya

Rezeki dia buat content tiada suara dan guna mimik muka je

Lawak sampai nak terkencing pun ada

Stress kalau tengok semua video dia

sumber: Axello.net / Channelpelik

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*