Walaupun Esok Mula PKP, Ismail Sabri Beritahu Tarikh Terakhir Rentas Negeri Untuk Rakyat Yang Berada di Kampung

Kuala Lumpur: Kerajaan memberi tempoh kepada orang ramai yang berada di kampung halaman, supaya pulang segera ke rumah mereka selewat-lewatnya Jumaat ini.

Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kelonggaran itu diberikan selepas berbincang dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Katanya, kelonggaran turut diberikan kepada mereka yang sudah membeli tiket penerbangan dan bas ekspres namun, perjalanan selepas Perlntah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuat kuasa esok.

ā€œKelonggaran hanya akan diberi kepada mereka yang mempunyai sebab tertentu (kerana) ada yang saya difahamkan, melawat keluarga yang saklt di h0spital dan akan pulang dua hari lagi, iaitu Khamis misalnya.

ā€œMaka saya sudah bincang dengan PDRM, kess tertentu seperti ini dibenarkan (rentas negeri).

ā€œJadi jangan bimbang kalau mereka terperangkap di kampung seperti dulu, masa PKP dulu sehingga kita terpaksa buat pr0gram khas untuk benarkan yang terpe.rangkap balik, cuma, yang mana ada di kampung dan belum pulang saya harap pulang segera paling lewat pun Jumaat ini,ā€ katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media Majlis Kese.lamatan Negara (MKN) mengenai PKP di sini, hari ini.

Ismail Sabri berharap tiada rakyat yang terpe.rangkap di kampung selama dua minggu ketika tempoh PKP 2.0 dilaksana, selepas kelonggaran itu diberikan.

Reaksi Orang Ramai

Yang cakap baik tak payah buat pkp nih mesti baca kulit depan ajee. tak baca isi dalam. Baca lah bagi habis fahamkan, lepas tuh jangan h.entam. buat pkp salah, tak buat pkp salah dah bagi kelonggaran lagi lahhh kena h entam.

Ramai ank2 balik kg pasca banjlr niā€¦ Tlg mak ayh tua mengemas rumahā€¦ Alhamdulillah ada kelonggaran.

Orang dah ramai rasanya balik kampung berbanding balik ke negeri bekerja.. PKP ke tak PKP ke sama je rasa.. Tiada beza cuma hujung tu tambah huruf P atau B je dah tu macam semua sekt0r dibuka seperti biasa.

SUMBER/KREDIT: HarianMetro via ONLINE MALAYA

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*