Terkini, Rakaman Jarak Dekat Tentang Kejadian Sebenar Yang Terjadi Antara MPS Dan Pakcik Jual Jagung

Baru baru ini tular di media sosial dimana satu rakaman video jarak jauh menunjukkan penguatkuasa dari MPS menyita penjual jagung yang sudah berumur.

Pihak penguatkuasa dikecam hebat oleh netizen kerana menerusi rakaman tersebut mereka telah merampas jagung pakcik tersebut dengan cara kasar.

Video yang tular di media sosial sebelum ini tidak dapat didengar percakapan mereka dan apa sebenar yang terjadi.

Video Penuh Berada di bawah artikel

Selepas tular video tersebut, Ustaz Ebit Lew juga datang melawat pakcik jagung itu. Biarpun hidup serba kekurangan, dia sebolehnya mahu berusaha sendiri dan tidak mengharapkan bantuan semata-mata.

Begitulah kisahnya mengenai seorang peniaga jagung di Selayang, Selangor sebagaimana diceritakan oleh pendakwah Ustaz Ebit Lew menerusi Facebook.

Menurut Ebit atau nama sebenarnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew @ Lew Yun Pau, lelaki itu mengalami masalah rabun teruk dan sudah lima tahun berniaga di situ.

“ Sedih sangat rasa. Semalam tengok video pakcik ini tengah berniaga jagung di Selayang.

‚Äú Pakcik rabun 90 peratus englihatan tak nampak, cuma 10 peratus tinggal. Nampak bayang je. Muka semua dah tak boleh nampak. Kasihan rasanya,‚ÄĚ ujarnya.

RAKAMAN VIDEO JARAK DEKAT

Kisah Sebenar: Kes Pegawai PBT Merampas Jagung Milik Penjaja Tepi Jalan

Sejak bbrp hari yg lalu, banyak page FB yg viral satu video yg dirakam dari jauh dan kurang jelas berhubung pegawai PBT merampas jagung milik pakcik penjaja. Min dah dapat cari video yg lebih jelas dan ada buat perbandingan video-in-video.Tuan/Puan sendiri nilaikan la kelakuan kedua-dua pihak.

Posted by Sembang AhBeng & AhLian on Tuesday, July 14, 2020

Video jarak dekat ini dimuat naik hari ini di media sosial dan serta merta menjadi tular. Jika dilihat dari percakapan antara pakcik dan penguatkuasa pada awalnya tiada tanda tanda provokasi kecuali pakcik jagung tersebut tidak berpuas hati jualan jagungnya akan disita.

Anda boleh lihat sendiri dan dengar apa yang terjadi sehingga insiden dimana jagung itu terjatuh atas jalan. Jadi apa pendapat anda?

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

2 Comments

  1. Pakcik tu kuat cakap jer .. bukan kasar pon .. yang kasar polis berlagak tu lah . Buat apee dia pakai baling² harta bende orang niaga .. nak sita..sita jer lah tak payah nak kasar tangan . Tak leh pakai .. budak baru kot.

  2. Tak kisah tua muda, hormat orang yang diberi amanah menjalankan tugas, bila depa tak buat kerja, kita komplen, bila depa jalankan amanah dan tanggungjawab, kena hormat la, Lagi2 dah tau diri tu salah, and ic merah pulak tu

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*