ViraI Neelofa & Suami ʀᴇɴᴛᴀꜱ ɴᴇɢᴇʀɪ ʙᴇʟɪ Karpett di Nilai 3 Pula, Sekali Lagi Undang ᴋᴇᴍᴀʀᴀʜᴀɴ ɴᴇᴛɪᴢᴇɴ – ‘Rentas Negeri Beli Karpet Plakk!’ (Video)

Baru-baru ini, pengacara berkenaan sekali lagi mencetuskan kekec0han di media ꜱᴏꜱɪᴀʟ di mana dia dan suaminya baru-baru ini merntas negeri untuk ᴍᴇᴍʙᴇʟɪ karpet, seolah-olah kata-katanya yang sebelum ini hanyalah sekadar kata-kata-sahaja.

Neelofa sendiri memuat naik video di Instastorynya yang menunjukkan dia dan suami berada di sebuah kedai karpet yang dipercayai di pusat perniagaan Nilai 3, Negeri Sembilan.

Ditambah pula dengan posting dari boss Naeem Carpet itu sendiri di ꜰᴀᴄᴇʙᴏᴏᴋ, yang jelas mengatakan pasangan itu sememangnya datang ke premisnya di Nilai 3. Mereka turut merakam gambar bersama sebelum gambar itu dipadamkan.

Padahal Baru saja melabuhkan tirai bulan April 2021, yang menyaksikan pengacara popular, Neelofa, mengatakan dia redha dikenakan k0mpaun oleh pihak berkuasa kerana kesa.lahan melanggar SOP ketika menganjurkan majls perkahwnan dan menyalahgunakan kebenaran merntas negeri di Langkawi, Kedah.

Dalam kenyataannya, Neelofa berkata, “saya menerima dengan ha.ti yang terbuka dan menjadikan k0mpaun ini sebagai satu pengajaran untuk menggunakan kebenaran merntas negeri atas tujuan yang telah dipersetujui oleh pihak berkuasa…”

Video yang dikongsikan oleh Neelofa telah dipadamkan dari akaun Instagramnya, namun sempat dirakam netzen dan diviralkan meluas di media ꜱᴏꜱɪᴀʟ.

Sedangkan pasangan selebriti itu diketahui tinggal di kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di mana penduduknya tidak dibenarkan merentas negeri. Perkara itu turut disahkan oleh netlzen yang menda.kwa ternampak kelibat pasangan itu di Nilai 3.

“Officemate aku nampak diorang tadi dekat Nilai 3. Member aku send gambar tadi dekat group, habis semua tadi was-was akan pahala puasa masing-masing. Sebab sebab Lofa,” tulis netlzen di Twitter menggunakan nama Qila.

“ʀᴇɴᴛᴀꜱ ɴᴇɢᴇʀɪ ʙᴇʟɪ carpet pulak. Rasa macam baru semalam je dia kelentong konon jadikan kesalahan (sebelum) sebagai iktibar dan pengajaran yadda yadda. Kh***** punya ninja,” tulis @Arxxxxmand. 

Sementara itu, ada individu terpaling kental tampil mempertahankan pasangan selebriti itu. Individu berkenaan menulis teguran yang panjang lebar membldas netzen yang mengecam Neelofa dan suaminya.

“Jangan nak ftnah, d0sa be.sar, tambah malam Ramadan ke-21 ni. Orang cari pahala, hampa cari d0sa. Dia pergi yang KL punyalah. Owner tu cuma sembang beritahu ada juga cawangan di beberapa tempat termasuk di Nilai. 

“Dia delete post sebab ramai yang salah faham dan ke.cam. Jangan nak mengu.mpat dan memftnah orang kalau tak tahu perkara itu sahih.

“Ustaz Haris pun tahulah bahaya Covld sebab dia bekas pesa.kit Covld-19. Dia pernah kena masa kluster tabligh Sri Petaling masa pergi solat di situ,” katanya yang juga menyedarkan netlzen bahawa Neelofa dan suaminya banyak membuat sumbangan kepada mereka yang memerlukannya termasuklah bantuan ke negara jiran.

Tetapi, penjelasan panjang lebar individu berkenaan dibidas semula oleh netzen yang mengesahkan pasangan itu sememangnya berkunjung ke premis Naeem Carpet di Nilai 3.

Sumber/Kredit :  Harian Metro, Forum Cari, inforoadblock jpj/polis, thereportermy

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*