Individu Ini TunjukMesej Dari KakLong, Mohon AyatNak Balas Balik Lpas Vldeo SendaOKU

Gara-gara dik.ecam melakukan riak wajah serta tingkah laku yang dikatakan mempersendakan orang kelainan upaya OKU, Kak Long 7E tampil memohon maaf.

Wanita itu menerusi siaran langsung di media sosial telah membuat permohonan maaf terhadap golongan OKU semalam susulan seorang pemuda OKU, Khairul Hafiz membuat laporan polis keatasnya kerana did.akwa mempers.endakan golongan itu.

“Saya minta maaf, saya tiada niat untuk mempers.endakan golongan OKU, demi Allah. Saya berani bersu.mpah atas nama Allah.

“Kenapa nak s.aman saya, saya tidak sebut nama sesiapa, kepada golongan OKU saya minta maaf. Saya tertekan dengan pengguna media sosial, saya hanya buat sekadar suka-suka,” ujarnya.

Kak Long 7E atau nama sebenarnya Wan Nur Baizura menerima kec.aman hebat di media sosial kerana tin.dakannya itu masih mendapat kec.aman orang ramai yang tidak berpuas hati akan perkara tersebut.

Sementara itu, rata-rata pengguna media sosial seakan tidak mempercayai permohonan maaf wanita tersebut selepas perbuatannya dilihat seperti ingin mencari perhatian orang ramai.

Buat Laporan Dekat Kak Long

Persatuan Pembangunan Orang Kurang Upaya Anggota Terengganu Pokuat tampil membuat laporan polis terhadap wanita terbabit hari ini.

Presidennya Pokuat, Fakhruddin Zakaria, berkata, persatuannya yang mewakili 600 l OKU di Terengganu mahu t.indakan tegas diambil terhadap Kak Long 7E berkenaan.

“T.indakan wanita itu yang semata-mata mahu meningkatkan popularitinya amat tidak sensitif, mengguris hati dan menjatuhkan m.aruah golongan OKU.

“Kami mahu satu akta segera dibuat bagi mengenakan tindakan kepada sesiapa yang dapat dibuktikan mengh.ina OKU sebagai pengajaran,” katanya ketika ditemui di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu di sini hari ini.

Terdahulu beliau membuat laporan polis berhubung tindak tanduk dan mimik muka Kak Long 7E yang did.akwa mempersenda golongan OKU di IPD Kuala Terengganu.

Fakhruddin menegaskan walaupun wanita itu telah melakukan permohonan maaf namun ia masih tidak mencukupi memandangkan dia sering melakukan kes.alahan berulang kali seolah-olah tidak mengambil iktibar.

Ahli Dewan Negara yang mewakili golongan OKU, Senator Datuk Ras Adiba Radzi dalam satu kenyataan pada Khamis berkata, berlakon seperti OKU bukan modal untuk membuat kandungan dan menjadi terkenal di media sosial.

Saya harap semua pihak dapat menjaga se.nsitiviti dan hormat kepada OKU kerana kita semua seharusnya ingat bahawa satu hari nanti semua akan menjadi OKU.

Individu Beritahu Kak Long Mesej

 

Sumber/Kredit: Kosmo/FB via 0nlinemalaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*