Tiada Lagi Muzik Joget Sakan, Tapi Brunei Buat Senaman Sambil Zikir, Selawat Ke Atas Nabi

Seharian berdepan dengan tugasan mahupun di rumah atau pejabat membuatkan ramai orang mudah berasa tertekan. Namun tidak ramai yang mengamalkan hidup yang sihat dengan melakukan senaman untuk mengurangkan stress.

Baru-baru ini menerusi sebuah posting di Facebook seorang lelaki, Ismael Haris telah memuat naik sebuah vide mengenai negara Brunei Darussalam yang sedang melakukan senaman disulami zikir dan nama-nama Allah SWT.

Menurut Ismael, setiap kali program senaman yang dianjurkan di negara kaya dengan minyak dan petroleum itu, mereka akan menggantikan alunan muzik dengan zikir yang memuji nama Allah SWT.

Menerusi video berdurasi seminit 37 saat itu, kelihatan para peserta dalam sebuah program melakukan beberapa jenis senaman seperti regangan badan sambil berselawat yang dikendalikan seorang jurulatih senaman.

Posting itu mendapat ratusan tanda suka dan rata-rata netizen telah meninggalkan komen yang positif dan mendoakan kesejahteraan negara Islam yang mengamalkan konsep patuh syariah tersebut.

Di Negara Brunei Darul Salam.Setiap kali program bersenam tidak dipisahkan dengan zikir bukan dengan muzik.

Posted by Ismael Haris on Monday, November 25, 2019

Negara yang patut dicontohi!

Alhamdulilah! Negara yang penuh dengan berkat

Senaman minda semoga kekal!

Memang bagus diamalkan konsep macam ni. Takde la ter’over’ terkinja-kinja bila dengar muzik rancak masa bersenam. Sihat pun sihat, hidup pun diberkati Allah SWT.

SubhanAllah, sebuah negara Islam yang di rahmati. Semoga ummat Islam terus kuat tidak terpengaruh dengan budaya-budaya yang melalaikan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Ismael Haris

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*