Secara tiba tiba populariti naik mendadak, Ini tindakan ‘bijak’ pengurus Da’iSyed

Pengurus kepada Da’i Syed iaitu Mohd Aizat Jaafar mengakui pendkwah selebriti dan penyanyi itu kian dikenali selepas terkaitkontr0vrsi dkwqqn mer0 gol.

Perkara itu diakui oleh pengurusnya iaitu Mohd Aizat Jaafar yang berkata masyarakat kini lebih mengenali pendkwah yang dicungkil bakat menerusi program realiti keagamaan itu.

“Kalau tanya adakahkontr0vrsi ini membantu menaikkan namanya dan lagu terbaharu… saya akui ya, sebab sebelum ini ramai yang tak kenal tapi selepas isu ini (kesmhkamah) makcik kantin di sini (mhkamah) pun dah kenal.

“Mungkin ada hikmah apa yang terjadi… selain menaikkan namanya, mungkin selepas ini dia boleh gunakan kapasiti itu untuk berdkwah dan menyampaikan yang baik-baik.

“Buat masa ini untuk kerjaya nyanyian dia kita tengok dulu keadaan em0sinya. Pihak pengurusan memang ada rancangan untuk dia tapi bagi dia betul-betul stabil dan kembali bersemangat terlebih dahulu,” katanya kepada mStar.

Aizat ditemui selepas selesai proses jqminan Syed Shah Iqmal di Kompleks Mhkamah Petaling Jaya, Selangor pada Selasa.

Turut hadir peguam mewakili Syed Shah Iqmal iaitu Syed Amirul Syed Edros.

Sebelum itu, Syed Shah Iqmal atau lebih mesra disapa Da’iSyed dilepaskan dengan ikat jqmin keseluruhan sebanyak RM35,000 masing-masing RM25,000 di Mhkamah Petaling Jaya dan RM10,000 di mhkamah Shah Alam.

Pada 21 November lalu, Syed melancarkan lagu baharu berjudul Ya Agmal Eyoun (Wahai Mata Cantik) di laman YouTube dan hingga kini menerima hampir 1.4 juta tontonan.

Bu-ang Nama Da’i

Ditanya mengenai penggunaan gelaran Da’i pada nama Syed Shah Iqmal, Aizat memberitahu dia akan mengadakan perbincangan dengan pihak pengurusan mengenai penjenamaan semula nama pendakwah berusia 25 tahun itu.

Dalam masa sama, Aizat turut mengucapkan terima kasih kepada semua pihak di atas sokongan dan komen yang baik kepada Syed Shah Iqmal sepanjang 19 hari menjalani tah4nan r3man termasuk di Pusat Tahanan Reman Sementara di Beranang.

Tentang nama, InsyaAllah kita akan bincang selepas ini untuk rebranding!

“Tentang nama, InsyaAllah kita akan bincang selepas ini untuk rebranding. Kita akan lakukan dengan pihak pengurusan termasuklah mengenai hal promosi lagu dan sebagainya.

“Sekarang ini kita hanya ikut prosedur yang ada, setakat ini Alhamdulillah sokongan peminat dan maklum balas ntizen lebih baik berbanding sebelum ini.

“Ramai yang mendoakan dan beri kata-kata semangat… mereka nak tengok Syed buat live di Instagram dan kembali menghiburkan mereka,” ujarnya.

Pada Khamis lalu, Syed Shah Iqmal sepatutnya dilepaskan dengan ikat jamin bagaimanapun pihaknya gqgal membayar jumlah yang ditetapkan sebelum kaunter bayaran di mhkamah ditutup pada pukul 5 petang.

Sehubungan itu dia terpaksa dihantar ke Pusat Thqnan Reman Sementara Beranang, Selangor sementara menantikan proses ikat jamin selesai.

Dalam pertuduhan ke atasnya pada Khamis lalu, Da’iSyed mengaku tidak bersqlah bagi tiga tud-uhan jnayah s3ksuqI masing-masing di Mhkamah Ssyen dan Mhkamah Majistret Petaling Jaya serta Mhkamah Sesyen, Shah Alam.

Bagi pertu duhan di Kompleks Mqhkamah Petaling Jaya, Syed Shah Iqmal mohon dibicarakan berhubung dqkwaan melakukan seksluaraturan tqbii mengikut Sksyen 377B Kanun Keseksqqn dan perbuatan cqbul mengikut Sksyen 354 Kanun Keseksqqn

Mhkamah membenarkan ikat jqmin sebanyak RM25,000 bagi kedua-dua dkwaan itu.

Sementara di Shah Alam pula, tertu-duh menqku tidak bersqIah atas dkwaan mer0 gol seorang pengqnggur wanita berusia 23 tahun dalam kejadiqn pada 11 September tahun lalu.

Dia didkwa mengikut Sksyen 376 (1) Kanun Kese ksqqn berdepan hu-kuman pnjara sehingga 20 tahun dan sebqtan, jika sabit kesaIqhan.

Berikut Pula Perbualan hqngat DaiSyed dan Fathia tarik perhatian ramai

Ketika ramai kvtuk Da’iSyed, ada juga peminat simpati, luah rasa rindu

KONTR0VRSI membabitkan penakwah selebriti, Da’iSyed Shah Iqmal yang didkwa mer0 gol dan mncqbuI beberapa gadis terus mendapat perhatian ntizen di laman sosiqI.

Kali ini pengguna laman Twitter mewujudkan tanda pagar (hashtag) #StandWithDaiSyed yang dipercayai sebagai tanda sokongan terhadap selebriti itu.

Rata-rata ntizen memberi kata-kata semangat dan mengharapkan Syed diberikan keadilan sewajarnya sepanjang tempoh siqsatan itu.

“Korang nampakSyed macam kurang didikan agama dan semua h3ntam dia tapi anda tahu tak, dia sentiasa buat panggilan video ibunya sambil menqngis dan menyanyi. Lepas itu simpan nombor ibunya dengan nama Syurga!

“Allah bersama orang yang benar! Kuatkan diri dan abaikan orang yang kecam tanpa menggunakan akal fikiran itu. Kami sentiasa menyokong anda!

“Rindu nak tengok live Da’iSyed. Begitu hebat ujian seorang pendkwah. Semoga Da’iSyed bertabah dengan ujian ini dan semuanya cepat selesai. Kami merinduimu Da’iSyed,” tulis peminat pendkwah muda itu.

Netizen cipta hashtag menyatakan sokongan kepada Da’iSyed.

Namun selain kata semangat, hasil carian juga mendapati sebenarnya lebih ramai yang menulis keca man dan meng-utuk tndakan yang disifatkan tidak berm0rql jika ia benar-benar berlaku.

Malah, ada berpendapat tanda pagar itu menjadi trending bukan disebabkan sokongan peminat, sebaliknya rasa kurang senang segelintir ntizen.

“Stand With DaiSyed bukan trending sebab orang ramai mempertahankan dia tetapi ntizen persoalkan kenapa boleh trending pula? Hairan kan?

“Terfikir pula siapa yang wujudkan hashtag ni sebab kita hanya boleh gunakan selepas dia dibuktikan tidak bersqIah!

“Apa masalah budak-budak Twitter ni ya… biarlah kes itu poIis siqsat sama ada betul atau tidak. Bukan main nak pertahankan! Kalau dah terbukti tak salah barulah korang puja dia balik,” tulis ntizen.

Sumber – Awani

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*