Tengah Kemas Kemas Peti Ais, lsteri Trkejut Jumpa Kacang Hijau Yang Dah Lu.put Pada Tahun 1999

Kebersihan dalam sesebuah tempat tinggal atau kediaman, sering kali dan wajib untuk semua orang dititik beratkan. Lebih-lebih lagi, perkara yang melibatkan aspek kebersihan makanan dan paling penting kita kena lah cakna dengan tarikh lu.put dengan setiap barang, makanan yang sudah disimpan.

Kenapa perlu simpan lagi, kalau sudah lu.put, betul tak?

Suatu kejadian yang melucukan ataupun mengejutkan ramai iaitu baru-baru ini, sepa.sang suami istri dikatakan telah menjumpai sebungkus kacang hijau yang ditemui mereka ketika sedang mengemas peti sejuk. Cerita mengenai sebungkus kacau hijau ini telah mencuit hati rata-rata netijen sehinggakan perkongsian ini mendapat hampir 24,200 ulang kicau di Twtter.

Dah hampir 21 tahun lu.put rupanya!

Menjadikan perkongsian tersebut tular di laman Twitter adalah, kacang hijau tersebut dinyatakan sudah lu.put pada tahun 1999 lagi. Sebagi bukti kukuh, lelaki yang dikenali sebagai Paan itu telah memuat naik gambar tersebut berserta bungkusan kacang hijau tersebut.

Ramai yang tak sangka masih elok!

Menjengah diruangan komen perkongsian itu, ramai yang tidak menyangka bahawa kacang tersebut masih elok keadaanya yang tidak langsung rosak. Turut dilihat, ada juga yang meninggaIkan k0men-k0men yang menghiburkan ha.ti mengenai kacang tersebut.

Perkara ini kemungkinan memang la nampak seperti berlaku secara tidak disengajakan. Jadi, ambillah sedikit masa untuk membersihkan rumah dan bu.ang barangan yang sudah tidak boleh dipakai ditempat yang sepatutnya. Bahaya kalau tiba tiba org lain buka peti ais tu, dan tidak mengetahui ada barang atau mkanan yg sudah lu.put.

Dah 21 tahun kacang tu hidup tapi…

“Kalau tanam ni jadi taugeh tak?”

“Mak aku pun sama jugak…”

Kalau mengemas, mesti peti sejuk tu dibu.ang juga!

“Aku pun tak lahlr lagi masa tu…”

Sharing is Caring!

Sumber/Kredit : harian Metro via dbongkar

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*