‘Tnggu Tndakan Selanjutnya, Apa MsaIah Dia Pun Tak Tahu’ – Farah Ahmad Akhirnya Trpaksa Buat Laporan P0lis.

” Nak kata saya muat naik gambar mengar0t tidak juga. Sedangkan status kemas kini mengenai kenduri tahlil dan arwh pun dia k0men mengar0t. Bukannya saya pakai baju ‘two pieces’, namun ‘Kambing Kacak’ ini dari awal apa masalah dia pun tak tahu. ”

Itu kata-kata isteri pengarah, Allahyarham Pitt Hanif, Farah Ahmad berkenaan k0men keterIaluan yang diterima di laman sosial.

Farah merujuk kepada pengguna laman sosial yang menggunakan nama Kambing Kacak yang menulis k0men biadap dan keterIaluan terhadap dirinya, Pitt dan ibu mentuanya, Fauziah Nawi, baru-baru ini.

Sewaktu dihubungi Farah berkata, kali pertama dia membuat Iaporan atas nama akaun itu pada 11 November lalu di Balai Polis UTC Dato’ Keramat, Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, menurut Farah, tidak ada sebarang maklum balas diterima daripada pihak berwajib. Malah, pemilik akaun sama sekali lagi menulis k0men sedemikian di laman sosial miliknya hujung tahun lalu.

” Insya-Allah, saya akan buat Iaporan terutama buat Kambing Kacak. Ini kali kedua saya dapat tahu, itu pun ada kenalan nampak k0men dan maklumkan kepada saya.

” Sebab saya tidak dapat nak baca semua k0men. Kalau ikutkan banyak lagi k0men yang mengar0t di Twitter dan blog, tapi saya malas nak baca dan layan. Saya jenis kalau sekali imbas k0men mengar0t, malas nak amik ‘port’.

” Kepada ‘Kambing Kacak’, tunggu Iaporan poIis kedua daripada saya dan tndakan selanjutnya. Kepada pengguna lain yang turut menulis k0men meIampau, anda juga dalam senarai saya,”

Menurut Farah, segelintir netizen pula sengaja buat hal dengan mencari gambar lama sebelum menulis k0men keterIaIuan.

” Bagi netizen yang ‘stalk’ gambar sebelum kejadian kemudian k0men mengar0t, saya berasakan mereka sendiri cari masalah.

” Kalau nak tengok, tengok saja. Sebab mereka pun tidak kenal saya dan saya pun tak kenal mereka. Rasanya kalau mereka kenal saya baru mereka tahu saya ini macam mana,” katanya.

K0men yang ditulis individu bernama ‘Kambing Kacak’ dan status yang dimuatnaik oleh Farah.

Farah berkata, tndakannya untuk membuat Iaporan poIis dan mengambil tndakan mendapat sokongan ibu mentuanya yang juga pelakon veteran, Fauziah Nawi.

” Mama marah dan dia bersetuju untuk saya buat Iaporan poIis dan ambil tndakan seterusnya. Sebabnya ini sudah meIampau. Sebelum ini saya diam saja walau apa pun orang cakap sebab malas nak layan.

Report polis sudah dibuat

” Bagi saya, selagi k0men itu hanya membabitkan saya seorang, saya tidak kisah. Namun, ini sudah membabitkan suami, anak-anak dan mak mentua. Bukan saja maruah, tapi keselamatan mereka juga. Jadi, saya anggap mereka sangat keterIaIuan,” katanya.

Terdahulu, Farah memuat naik beberapa k0men netizen yang dianggap keterIaIuan hingga menggelarkan dirinya wanita mur4han di laman Facebook dan Instagram.

Pengguna Facebook dengan menggunakan nama ‘Kambing Kacak’ pula didapati sering memuat naik k0men jeIik dan Iuc4h yang menghiina keluarga arwh Pitt Hanif, termasuk ibunya, Fauziah Nawi.

Syaitan punya orang

Rata-rata rakan artis dan netizen terkejut apabila membaca komen yang ditinggalkan individu berkenaan di Facebook. Menurut mereka, individu tersebut sangat kejam dan tidak menghormati perasaan keluarga arwah. Pada masa yang sama, netizen turut memberitahu Syafie bahawa terdapat juga cara untuk mengesan pengguna akaun tersebut.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : MALAYSIA KINI

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*