“Tolong Padam Gambar Tersebut , Niat Saya Hanya Bergurau” Jurugambar Akhirnya Tampil Jelaskan Tentang Gambar Pengantin Tak Senonoh

Tolong Padam Gambar Tersebut

“SAYA mohon orang ramai padam dan berhenti menularkan gambar ‘kurang sen0noh’ rakan saya daripada media sosial masing-masing, ini adalah kesaIahan saya semata-mata mahu bergurau sempena ulang tahun kelahiran rakan baik.”

Demikian penjelasan seorang jurugambar perkahwinan yang mahu dikenali sebagai Syafiq Avy, 33, selepas gambar sepasang pengantin bersama seorang wanita dalam keadaan tidak senon0h menjadi tular di media sosial.

Syafiq dari Kuching, Sarawak itu mengakui tindakan tanpa berfikir panjang itu menyebabkan rakannya yang juga pengantin lelaki berusia 29 tahun dan dua wanita dike-cam te-ruk netizen.

“Wanita yang berada di tengah itu adalah kakak kandung kepada pengantin lelaki dan gambar itu adalah untuk simpanan peribadi kami saja.

“Bagaimanapun, saya akui ini semua salah saya kononnya untuk bergurau dengan rakan sempena ulang tahun kelahirannya dan memuat naik gambar berkenaan di Facebook saya.

“Tidak sangka, hantaran saya menjadi tular dan rakan, kakak serta isterinya dike-cam teruk netizen,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Menurutnya, sebaik menyedari gambar itu tular, dia menghubungi rakannya untuk memohon maaf dan mem4damnya segera.

“Walaupun rakan saya sudah memaafkan saya namun terbit rasa bersaIah berikutan muka mereka kini menjadi tular disebabkan gurauan keterlaluan saya.

“Saya mengambil ini sebagai pengajaran dan berharap orang ramai tidak mencontohi tindakan saya, bergurau juga ada batasnya lebih-lebih lagi membabitkan m4ruah seseorang,” katanya kesal.

Ditanya bila gambar berkenaan diambil, Syafiq berkata, gambar itu diambil ketika perkahwinan rakan baiknya pada April tahun lalu.

“Ketika saya meminta mereka bergambar gaya bebas, secara spontan mereka bertiga melakukan aksi berkenaan.

“Tidak tahu apa yang ‘mer4suk’ fikiran, saya boleh memuat naik gambar berkenaan di Facebook saya sehingga tular, pengalaman ini memberi saya pengajaran berharga,” katanya.

Ini komen daripada netizen


Semoga menjadi pengajaran kepada kita semua selepas ini untuk tidak sewenangnya memuatnaik gambar di media sosial dan melakukan sedemikian.

HARIAN METRO ONLINE

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*