(VIDEO) Solat Sambil Berjoget TikTok, Akhirnya Gadis Ini Ditahan PoIis

Seorang gadis yang dikenali dengan nama Ria Ernawanti berasal dari Nusa Tenggara Barat, Indonesia telah mencuri perhatian netizen. Gadis ini terpksa disiasat oleh pihak p0Iis setelah video TikToknya, yang dianggap mempersndakan agama, menjadi viral di media sosial.

Dalam video tersebut, Ria Ernawanti dilihat menunaikan solat  dengan memakai telekong, kemudian bergoyang dengan iringan muzik TikTok.

Video itu kemudian dimuat naik ke media sosial, dan mendapat pelbagai komen burok dari warganet yang ksal kerana tindakan RE dianggap memprlekehkan agama.

Video TikTok yang telah menjadi viral di media sosial :

solat tiktok

video tiktok yang viral dibuat ketika solat

Posted by Kerengga TV on Wednesday, May 6, 2020

Kami telah menahan pelaku kerana menghna agama dengan menari sambil solat diiringi muzik,” kata pegawai p0Iis dipetik dari Suara.com.

Berdasarkan maklumat yang diperoleh p0lis, pelakunya mengaku melakukan tindakan itu kerana mahu menghiburkan dirinya.

“Pelaku mengaku seronok dengan membuat video TikTok dan memuat naiknya ke media sosial,” jelasnya.

Alat p0lis meminta masyarakat, agar bijak dalam menggunakan aplikasi tersebut, agar ins1den gngguan terhadap agama oleh Ria Ernawanti tidak berulang.

Sumber Asal Artikel Dari Murai.my / Soyalemon

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*