Sibuk Rina Harun Bersihkan Kawasan Sekolah Yng Tjejas Sebab Banjir Namun Ada Sesuatu Warganet Perasan Buat Ramai Terlompong

Nama “Rina” sekarang termasuk dalam 10 t0pik s0hor kini untuk Malaysia di Twtter hari ini. Antara t0pik perbincangan yang men cetuskan perkara itu adalah kegiatan turun padang Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat RinaHarun di kawasan yang ter jejas dengan banjir.

Ia perkara yang menarik perhatian ramai peng guna medias0sial itu adalah video memaparkan Rina meng gunakan penyembur air atau water jet sambil juru gambar merakam aksinya.

Seorang pengguna Twtter yang memuat naik vide0 itu mem persoalkan mengapa dia membersihkan lantai yang tidak dicemari dengan lumpur banjir.

“Entah kenapa dia pergi cuci PPS (pusat penempatan sementara). Sepatutnya pergi cuci rumah mngsa banjir. Tengoklah, secalit lumpur pun tiada di situ,” kata dylawok.

Ke tika berita ini di tulis, video itu telah dici4p semula lebih 15,000 kali.Dalam satu han taran di Facebook, Rina men jelaskan dia berkunjung ke SK Salak di Salak Tinggi, Selangor untuk menyertai operasi pasca b3ncana.

Menurut Rina, ia bagi mem bersihkan serta men yusun semula sekolah itu yang sebelumnya dijadikan sebagai PPS, bagi memastikan sekolah itu dapat ber operasi seperti biasa apabila sesi persekolahan di buka nanti.

“Alhamdulillah, semua keluarga su dah kem bali ke kediaman masing-masing selepas banjir surut. Saya ber bangga dengan semangat para sukarelawan dan tenaga kerja seluruh agensi di bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat KPWKM yang men gerah keringat bagi memastikan sekolah ini dapat beroperasi seperti biasa apa bila sesi pem belajaran bermula nanti,” katanya.

Rina sebelum ini turut mengundang krltikan kerana memakai kasut tumit tinggi ketika menemui mangsa banjir di Kuala Lumpur. Menjelaskan perkara itu, dia berkata sebelum ke PPS di situ, dia menghadiri per himpunan agung Bersatu Pusat Pameran dan Dagangan Antarabangsa Malaysia (Mitec), dan ber gegas keluar setelah presiden Muhyiddin Yassin men yampaikan ucapan.

Dia juga berkata perkara itu tidak sepatutnya menjadi isu.

“Saya hanya ber kesempatan menyalin baju saya saja, saya tukar baju saya. Saya sudah tak teringat pada kasut saya, kerana apa yang lagi penting pada saya ialah keberadaan saya di pusat tersebut untuk mem bantu dan menjaga kebajikan m4ngsa mangs4 banjir ter sebut,” katanya seperti dipetik Utusan On line.

Sumber/Kredit: mk via awattsyeikh

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*