Kerja 35 Hari Stay Hospital Lawan C0VlD 19. Doktor Muda MennggaI Dnia. Dan Ini Puncanya

Seorang doktor muda di China kerja 35 hari stay hospital lawan C0VlD 19. telah mennggaI dnia semalam. Ingatkan sebab kena jngkit C0VlD 19., tetapi rupanya…..

baca selanjutnya. SALAM TAKZIAH.

Rebah M4ut Akibat Kena Strok

SEORANG doktor perubatan di China dilaporkan mennggaI dnia akibat str0k setelah bertugas di barisan hadapan dalam pandemik C0VlD 19. selama 35 hari berturut-turut.

Dr. Dong Tian, 29, mennggaI dnia pada Sabtu di sebuah hospital di Hubei, seminggu sebelum hari lahirnya yang ke-30.

Berdasarkan laporan media tempatan, doktor tersebut yang menjaga ayahnya yang sakit di rumah, secara sukarela kembali bertugas semula ke hospital pada akhir Januari lalu kerana wabak C0VlD 19. telah menular dengan cepat di wilayah Hubei itu.

Dia bertugas di barisan hadapan selama 35 hari berturut-turut tanpa henti sehinggalah dia rebah pada 29 Februari.

Dia direhatkan dan diletakkan di bawah isolasi untuk menjalani kurantin.

Namun, doktor yang juga anastetik itu dikejarkan ke hospital apabila secara tiba-tiba mengalami sakit kepala dan hilang keupayaan bercakap semasa dia dikurantin.

Selepas menerima rawatan di bawah Unit Rawatan Rapi (ICU) selama 19 hari di sana, akhirnya pada 21 Mac lalu, Hospital Awam Zhijiang – tempat dia bertugas mengesahkan dia telah menghembuskan nafasnya yang terakhir.

“ Doktor Dong Tian adalah seorang yang efisien dan proaktif dalam menjalankan tugasnya. Dia menghormati semua ketua dan sangat baik dengan rakan-rakan setugasnya.

“ Dia menggunakan hidupnya untuk menunjukkan kasih sayangnya sebagai seorang doktor. Dia mengorbankan masa mudanya dan semangat untuk kerjaya perubatannya,” maklum pihak hospital.

Kredit: Daily Mail , Siakapkeli via Khalifah Media Network

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*