KWSP Umum Lagi Bila Tarikh Dult ISinar Akan Masuk Sebenarnya

Semoga Bermanfaat! Sharing is Caring!

Pemb4yaran i-Sinar akan dilakukan setiap awal bulan. Bagi sesiapa yang telah lulus i-Sinar akan menerima pemb.ayaran seperti yang tela dijadualkan.

Semak jadual pemb.ayaran anda , sama ada anda masih lagi menerima pada bulan Mei 2021 ataupun semuanya telah selesai pada bulan sebelum ini.

Secara umumnya, pemb.ayaran i-Sinar akan dip.roses secara berperingkat dan tarikh b4yaran mungkin tidak sama bagi setiap bulan. KWSP sedang melaksanakan yang terbaik untuk pastikan b.ayaran diterima oleh ahli yang telah membuat permohonan.

Mungkin ramai yang tertanya-tanya, bila b.ayaran iSinar bulan kedua, ketiga dan seterusnya akan dikredtkan ke akaun bank masing-masing, khususnya untuk bulan Mei ini memandangkan Hari Raya bakal tiba.

Tidak seperti i-Lestari yang dijadualkan pemb.ayarannya setiap bulan, penerima i-Sinar akan menerima b.ayaran mengikut k.ategori permohonan dan tarikh kelulusan masing-masing.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memaklumkan bhawa pemb.ayaran bagi permohonan i-Sinar untuk bulan Mei akan mula dibuat pada 3 Mei 2021 secara berperingkat sehingga 11 Mei 2021.

Pemohon disarankan untuk mendapatkan s.tatus b.ayaran terkini melalui i-Akaun (Ahli) atau boleh hubungi talian H.otline Khas i-Sinar.

Selain daripada itu juga KWSP turut memaklumkan bahawa pengkreditan amaun ke akaun bank adalah dalam masa 1-5 hari bekerja bergantung kepada prosedur bank masing-masing.

Berikut adalah makluman pemba.yaran bagi permohonan i-Sinar untuk bulan Mei. Kami menghargai kes.abaran dan pertimbangan ahli sepanjang pmroses pemb.ayaran dilaksanakan.

Sumber/Kredit : KWSP, ONLINEMALAYA

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

4 Comments

  1. 18 haribulan sampai sekarang belum masuk, pindaan pun belum masuk. Harap kan sgt2 dari pihak kwsp

  2. Cadangan agar Isinar dilanjutkan kepada yang terjejas sahaja dengan membuat silang pengesahan dengan LHDN dan Perkeso.

    Keperluan ini adalah disebabkan ekomomi masih terlalu perlahan dan rakyat yang tidak mempunyai sumber pendapatan masih memerlukan masa untuk bangun dan mencari pendapatan untuk meneruskan kelansungan hidup.

  3. nak tnya untuk isinar tpi dekt histroynya ade tulis expired mcm mne pulk ye.dan ape penyebbnyer expired?kita org sush dengn duit itu nak sara diri tpi tetibe expired

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*