Stadium Bola Ini Penuh Dengan Penonton Sampai Sesak Tetapi Semua Yang Hadir Bukan Untuk Menonton Bola. Sebab Kenapa Pasti Buat Anda Terharu

Subhanallah, apa yang akan anda baca selepas ini memang sungguh menakjubkan. Untuk kita perkara ini amat jarang untuk dilihat tetapi untuk rakyat Tanzania ini adalah perkara biasa.

Kalau kita ada konsert yang dipersembahkan oleh kumpulan rock yang kita minat pasti kita akan berusaha untuk pergi atau jika ada perlawanan bola sepak untuk pasukan yang kita minati, beratur 8 jam untuk beli tiket pun kita sanggup, stadium pun penuh. Berdiri lama pun takpe.

Mereka Penuhi Stadium Bukan Untuk Tonton Perlawanan Bola Sepak

Tanzania, negeri di timur benua Afrika ini sangat menakjubkan dalam Perlombaan Al-Quran.

Setiap tahun digelar “Quran Reciting Competition” di Stadion Nasional Dar es Salaam Tanzania yang dihadiri lautan massa seperti terlihat dalam foto-foto dan video.

Pesertanya bukan saja dari Tanzania, tapi dari negara-negara Afrika yang lain.

Pertandingan membaca Al – Qur’an tahun 2017 yang selesai digelar hari Ahad 11 Jun 2017 / 16

Ramadhan 1438 dimenangkan oleh hafidz cilik Mohammed Abdullahi Aden (12 tahun) peserta dari Somalia.

Hadiah sebesar US$7000  telah diberikan oleh Perdana Menteri Tanzania, Kassim Majaliwa dengan dihadiri dan disaksikan oleh Imam Besar Masjidil Haram Syeikh Abdul Rahman Ibn Abdul Aziz as-Sudais.

Pertandingan membaca Al – Qur’an di Tanzania ini dianjurkan tiap – tiap tahun, dan tahun 2017 ini adalah pertandingan yang ke-18.

Berikut video-videonya….

Video Pertama

Video Kedua

Kalau negara kita anjurkan pertandingan sebegini bolehkan kita penuhikannya? Insyallah, kita doakan yang baik baik..

Artikel By: KLViral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*