Menangis Dua Orang Pencuri Ini Bila Yang Tangkap Mereka Adalah Askar. Memang Cuak Habis Muka Mereka Bila Kena Acu Muncung

Disaat orang sedang dalam kesusahan akibat ditimpa b3ncana yang teruk. Disaat orang kehilangan tempat kediaman dan hilang punca untuk mencari makanan dan minuman masih ada yang akan mengambil kesempatan.

Walaupun hanya makanan, minuman atau keperluan asas mereka masih boleh bertolak ansur tetapi ramai yang mengambil barang yang bukan keperluan seperti jam, televisyen dan gadget gadget. Ini menimbulkan kemarahan beberapa orang pihak.

Ramai ramai wakil wakil dari dalam dan luar negara datang untuk membantu rakyat dalam kesusahan dan tentera datang untuk menjaga keamanan tetapi masih ada yang tidak paham.

Tentera Indonesia diarah t3mbak pencuri

PALU: Tentera Indonesia sudah diarah men3mbak individu yang didapati mencuri di kawasan yang dilanda gem – pa bumi dan tsu – nami di pulau Sulawesi, selepas mangsa yang terselamat menyerbu masuk ke kedai untuk mendapatkan bekalan makanan serta air.

Sebelum ini, anggota polis dilaporkan sudah menahan puluhan penduduk yang mencuri di kawasan zon ben cana di Palu, yang kini dipenuhi dengan runtuhan bangunan.

Jurucakap tentera, Kolonel Ida Dewa Agung Hadisaputra ketika memberitahu AFP berkata, anggota tentera sudah diberi arahan untuk menem bak individu yang didapati mencuri di beberapa kedai.

“Jika mana-mana individu didapati mencuri, kami akan mengeluarkan temba kan amaran terlebih dahulu, sebelum mengeluarkan temba kan susulan untuk menghalang perbuatan itu.

.

“Kami boleh bertolak ansur jika ia berlaku pada hari pertama dan kedua ben cana, kerana mereka memerlukannya (makanan dan air).

.

“Tetapi pada hari ketiga, mereka mula mencuri barang seperti peralatan elektronik,” katanya kepada wartawan di Palu.

Selain itu, beliau berkata, setiap kenderaan yang membawa bekalan makanan akan dikawal lima anggota tentera lengkap bersenjata. – Bharian Online

2 Pencuri Ditangkap

Tular di media sosial dimana tentera berjaya menangkap 2 orang pencuri. Mereka nampaknya menyesal kerana ditangkap dan dari percakapan anggota tentera tersebut jelas nyata bahawa anggota tersebut kesal dengan tindakan 2 pemuda tersebut dikala keadaan yang terjadi sekarang. Tetapi nyata mereka sudah menyesal. Mau tak insaf.. Tengok sendiri videonya

Rakaman video yang dimuat naik oleh pengguna Facebook Moh Sadly telah mendapat tontonan lebih dari 400k view dalam tempoh 6 jam sejak dimuat naik. Video yang berdurasi selama 5 minit mendapat pelbagai reaksi netizen.

By: KL VIRAL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*