Nampak Biasa Je Awalnya, Tapi Bila Dilihat Betul Betul Terbongkar Semuanya! Berani Betul. Dah Buat Terus Lari

Tontonlah video ini. Lihatlah lelaki ini mengambil semua wang ATM dengan menggunakan sebuah kunci salinan.

Inilah orang yang pandai dan berupaya untuk membuat kerja dengan baik-baik. Akan tetapi, kenapa dia mahu mencuri secara sebegitu? Kunci ATM juga pelik, begitu mudah dapatkan salinan.

Sesetengah orang mengatakan bahawa ini memang pakat dengan pekerja bank. Jadi adalah orang yang menerima rasuah, ataupun mereka sememangnya ingin mencuri dan membahagikan wang tersebut.

Mereka ini sememangnya bukan bodoh. Mereka dapat memikirkan cara dan sebagainya. Kemampuan mereka patut digunakan untuk memajukan negara, dan bukan mencuri. Inilah juga kegagalan pendidikan rumah tangga. Semua kanak-kanak seharusnya dididik supaya tidak mencuri, dan ini dia keputusannya.

Ada satu cerita yang sebegini.

Seorang anak lelaki memang pandai. Dan ibunya sering memujinya apabila dia berjaya membuat sesuatu. Suatu hari, pemuda tersebut mencuri wang murid-murid. Ibu tersebut tidak memarahinya tetapi memujinya pandai kerana dapat mencuri tanpa disedari.

Pada Awalnya Nampak Biasa Je, Tapi Bila Dilihat Betul-Betul Ini Rupanya Yang Terjadi! Berani Sungguh

Lelaki tersebut telah menganggap bahawa sikap mencuri satu sikap yang baik. Lama-kelamaan, bahan yang dicurinya semakin besar, dan akhirnya dia telah ditangkap dan dibuang ke dalam lokap. Kadang2 peranan ibu bapa sangat penting dalam mendidik kanak2.

Apa-apa pun, jom tonton video di bawah. Orang ini dengan santainya, buka bekas ATM mesin pakai kunci buat sendiri dan bawa lari semua duit!! Saksikan

Sila tonton video:

Apa yang wanita bertudung ni buat ditaska telah dirakam CCTV! Tidak patut buat camtu. Memalukan sungguh!

Rakaman CCTV menunjukkan seorang wanita yang bertudung dan pakai baju kurung berwarna biru, cuba untuk mencuri di taska. Perbuatan dia telah berjaya dirakam oleh CCTV.

Pada Awalnya Nampak Biasa Je, Tapi Bila Dilihat Betul-Betul Ini Rupanya Yang Terjadi! Berani Sungguh

Rakaman video ini telah dinaikkan oleh seorang pengguna facebook dan telah diviralkan di dalam social media. Pemilik taska tu bercakap nak cari wanita yang bertudung ni sebab benda yang wanita ini curi sangat berharga dan banyak.

Ada banyak orang dalam taska tersebut juga dapati barang mereka sudah hilang, mereka sangat pasti kehilangan benda mereka ada kaitan dengan wanita yang bertudung dan berpakaian baju biru tu.

Yang pelik di sini kenapa wanita tu nak mencuri, kan tuhan sentiasa suruh kita menjauhi dari perasaan tamak dan tidak boleh ambil benda orang lain tanpa keizinanan daripada pemilik benda tu.

Pada Awalnya Nampak Biasa Je, Tapi Bila Dilihat Betul-Betul Ini Rupanya Yang Terjadi! Berani Sungguh

Lepas rakaman video nie viral di dalam social media, banyak orang terkejut dengan perbuatan wanita yang bertudung ini. Perbuatan wanita ini bukan saja telah memalukan wanita yang bertudung, tapi telah juga buat ada imej yang tidak bagus dengan orang yang bertudung.

Ini merupakan satu perbuatan yang sangat tidak patut. Cuba jadilah seorang yang disayangi oleh Allah. Allah tidak suka dan tidak pernah ajar orang untuk mencuri. Harap wanita ini dapat insaf dan pulangkan apa yang dicurinya kepada mereka. Jom tengok cam mana wanita ini curi ditaska.

Sila tonton video:

Edit By KL Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*