Kesian Pakcik Lama Tahan Lapar, Tertunduk tunduk Makan Ayam KFC Penuh Selera

Lelaki warga emas yang dipercayai hilang tempat tinggal telah mendapat keprihatinan seorang gadis, Nazira Sanudin yang berkongsi sebuah posting di laman Facebook.

Menurut Nazira, pakcik yang dikenali sebagai Ahmad itu dijumpai berdekatan Sunway Putra Mall di ibu kota dalam keadaan lapar sehingga mengundang sebak dirinya.

Tersentuh hati melihat keadaan tersebut, dia mengambil keputusan untuk membelikan sekotak Kentucky Fried Chicken (KFC) bagi mengisi perut pakcik terbabit.

Mohon viralkan!

Posted by Nazira Sanudin on Tuesday, April 14, 2020

Assalammualaikum semua , eyra baru jer lepas jumpa pak cik ahmad tadi , ya allah sebak sangat tengok pak cik nie , eyra beri seikhlas hati eyra bli makanan pada pak cik nie , korang semua tgk lh disaat kita dlm keadaan mcm nie ada yg xmkn lgsung , tahan kelaparan , eyra xnak minta banyak pada kawan2 eyra , eyra hanya minta tolong viralkn share bantu pak cik nie utk mendapat tempat perlindungaan , kesian pak cik dia berhak mendapat tempat perlindungan tolong jangan abaikan sesama manusia , ingat lah allah lebih suka kita permudahkan urusan orang lain , in shaa allah allah akn permudahkan urusan kita didunia dan diakhirat , kita bantu sama kita , Aamiin.

Posted by Nazira Sanudin on Tuesday, April 14, 2020

“Saya hanya minta tolong viralkan, kongsi bantu pakcik ni untuk mendapat tempat perlindungaan. Kesian pakcik dia berhak mendapat tempat perlindungan, tolong jangan abaikan sesama manusia,” katanya.

Menerusi salah satu video yang dimuat naik, kelihatan pakcik itu duduk sambil menikmati KFC dengan penuh berselera sekaligus menimbulkan rasa kasihan warganet.

Posting berkenaan menerima 1,300 perkongsian dan 1,100 tanda suka dimana rata-rata netizen berharap pakcik itu segera dibantu pihak bertanggungjawab selain mendoakan agar dilindungi Allah SWT.

Kesiannya pakcik ni

Harap JKM boleh bantu

Betul2 tersentuh hati

Saya nak jaga dia boleh?

Moga pakcik dilindungi

Nazira Sanudin

Berbeza pula ceritanya di luar negara, apabila SEORANG lelaki bertindak nekad memasuki balai poIis dengan membawa sebji pil Methmphtamiine sebelum meminta ditgkap, semata-mata bagi membolehkan dia mendapat makanan ketika dalam tahanan.

Dalam kejadian di Phuket pada Sabtu, sspek berusia 20 tahun yang dipercayai kelaparan itu mengejutkan anggota poIis yang bertugas di balai berkenaan dengan perbuatannya.

Timbalan Ketua Balai PoIis Wichit, Lt Kol Thammasant Boonsong, berkata siasatan mendapati, sspek kehilangan kerja sebagai jururelektrik di pulau peranginan berkenaan berikutan sekatan pergerakan akibat COVID-19.

Dia memberitahu, selepas kehilangan kerja dia tidak boleh meninggalkan pulau berkenaan untuk pulang ke kampung di Phatthalung, selatan Thailand, disebabkan perntah sekatan pergerakan yang dikuatkuasakan.

Lelaki itu memberitahu poIis, jika dipnjarakan, dia sekurang-kurangnya diberi makanan secara tetap,” katanya seperti dilaporkan Bangkok Post.

Beliau berkata, sspek dithan kerana memiliki ddh dan poIis melakukan pemantauan rapi terhadapnya kerana bimbang dia mengalami masalah mntal serta bertindak mencderakan diri sendiri

Rakan Media Network

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*