Fizo Omar Ucap Selamat Hari Lahir Pada Anak. Ucapan Dia Buat Ramai Tersentuh Hati

Usahawan dan pelakon, Fizo Omar mendedikasikan ucapan khas sempena hari kelahiran puteri kesayangannya, Wan Maryam yang disambut semalam (29 Disember).

Dia telah memuat naik beberapa keping foto bersama Maryam di laman Instagram miliknya bersama dengan ucapan yang sangat menyentuh jiwa.

Dalam tulisannya itu, Fizo melahirkan rasa gembira dengan kehadiran Maryam setelah empat tahun menanti bersama bekas isterinya, Mawar Karim.

“Wan Maryam Turns 2 (29 Disember 2017)”

“ Selamat ulang tahun kelahiran yg kedua buat anakndaku tercinta! Syukur Ya Allah, antara salah satu nikmat rezekiMu yang tidak dapat aku gambarkan dengan kata-kata.

“ Bila dikurniakan zuriat yang sihat dan membesar dengan baik dan membahagiakan semua orang.

“ Selama 4 tahun perkahwinan menanti dan terus berusaha untuk mendapatkan zuriat dan akhirnya Allah izinkan pada 29 Dec 2017 (Jumaat).

“ Betapa gembiranya aku saat melihat dan menyambut sendiri zuriat yg aku nantikan selama ini. Subhanallah hanya Tuhan saja yg tahu perasaan aku ketika itu.

“ Bermulalah kehidupan aku sebagai seorang bapa yang aku impikan selama ini, melihat anak membesar depan mata sendiri adalah satu nikmat perjalanan hidup yang sangat bernilai dan moment yang terindah dalam hidup aku.

“ Namun perancangan Allah itu adalah sebaik baik perancangan, 10 Julai 2019, dah tertulis jodoh aku dan Mawar berakhir disitu ketika Cik Yam berusia 1 tahun 6 bulan dan kami memilih untuk berasingan dan dari status suami isteri bertukar menjadi sahabat dan co-parenting kepada zuriat kami Cik Yam.

“ Ye lah, tiada siapa pun yang inginkan perpisahan, tapi berlakunya dengan izin Allah dan semestinya Allah ada perancangan yang terbaik utk kami semua,” luahnya.

Selain itu, Fizo menyatakan tanggungjawab terhadap Maryam tidak pernah diabaikan malah sentiasa dilimpahi dengan kasih sayang daripada kedua belah keluarga.

“ Alhamduliilah Cik Yam membesar dengan baik dan mendapat kasih sayang yang secukupnya daripada kedua-dua belah pihak.

“ Cik Yam adalah seorang anak yang sangat bijak dan seolah olah dia memahami situasi Mama dan Daddy nya.

“ Setiap kali tiba giliran untuk menjaganya, dia sangat memahami dan tiada masalah untuk bermalam dan tinggal bersama walaupun ketiadaan sebelah pihak. Syukur alhamdulillah.

“ Aku yakin dan percaya dengan perancangan Allah yang akan memberikan yang terbaik kepada hambaNYA dan Dia juga akan menjaga dan mengatur segalanya yang terbaik untuk semua.

“ Di hari lahir zuriat aku ini, aku hanya mampu bersyukur kepada Allah dan berterima kasih kepada bekas isteri @mawar_karim kerana pengorbanannya mengandung dan melahirkan zuriat aku.

“ Walau apa pun yg terjadi jasanya itu tetap aku hargai sampai bila bila.

“ Tiada lain yg aku pinta, semoga Allah memelihara zuriat aku ini dan jadikanlah Cik Yam anak yang solehah, dan taat kepada kedua ibubapa, terutamanya ibu yang melahirkan kamu di dunia ini. Selamat Hari Lahir Cik Yam,” tulisnya lagi.

Jodoh Fizo dan Mawar putus di tengah jalan apabila pasangan itu bercerai talak satu pada 10 Julai lalu selepas enam tahun berkahwin.

Hasil perkongsian hidup Fizo dan Mawar, mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Wan Maryam yang kini berusia dua tahun.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : mstar online

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*