LIaki lndla Tiba-tiba T4han Dan Suruh Hentikan Kereta. Selepas itu Keluar 3Lagi LIaki lndla ‘Ya AIIah, Masa Ni Perasaan Tuhan Saja Yng Tahu

Sama-sama kita semua amalkan sikap suka tolong-menolong dan bantu-membantu tanpa mengira siapapun orang ‘susah’ yang memerlukan.

Semoga Kisah ini menjadi iktibar untuk semua org diluar sana

Kita kerap mendengar pelbagai kess jnayah yang berlaku di lebuh raya di mana ada pihak yang mengambil kesempatan terhadap pengguna jalan raya terutamanya golongan wanita yang memandu bersendirian. Dari kess pecahkan tyar kereta, pancitkan tyar kereta, baling telur pada cermin depan kereta dan macam-macam lagi menyebabkan ramai di antara kita yang bimbang jika perkara itu akan terjadi pada kita suatu masa kelak.

Tetapi apa yang berlaku pada wanlta ini adalah sebaliknya yang mana pada awalnya dia menyangka dirinya akan menjadi mngsa jnayah lebuh raya. Rupa-rupanya tidak apabila tiga lelaki itu berniat baik dan mahu membantunya, sedangkan mereka perlu cepat sampai ke destinasi mereka.

KEJADIAN di highway tadi. Ketika sedang memandu, tiba-tiba ada lelaki lndia buka tingkap dan tunjuk ke arah tayar kereta. Kita ni tak fikir apalah sebab drive tak ada rasa apa-apa pun. Tak ada rasa tayar itu lembik ke apa.

Selepas itu, dia tahan dan suruh kita berhentikan kereta. Dia pun terus keluar dan datang menghampiri kita. Kita tak terus buka pintu sebab tak berani, buka tingkap sikit saja.

Kemudian dia kata, “Tyar kereta you pecah.”. Ya Allah, kita memang tak tahu nak buat apa terus keluar tengok, a’ah memang betul pcah.

Selepas itu, keluar tiga lagi leIaki lndia. Ya Allah, masa ini perasaan tuhan saja yang tahu. Takut mereka nak buat apa-apa sebab taktik per0mpak sekarang kan macam-macam. Dalam hati ini berdoa saja macam-macam.

“You ada tayar spare tak?” soal mereka.

“Saya tak tahu, rasanya ada kot?” balas saya, lalu mereka suruh buka bonet kereta, dan tengok ada tayar spare.

Terus mereka tukarkan tayar itu. Tak sampai lima minit pun mereka tukar. Ya Allah, mulianya hati mereka. Padahal mereka tengah rushlng tapi sanggup berhenti sekejap untuk tolong kita.

Selepas tukar tayar, mereka terus pergi. Kita sempat cakap terima kasih saja, tak sempat nak menghulur dult apa-apa.

Di sini cuma nak cakap, kalau ada sesiapa yang kenal pemilik Honda Accord JRA 9606 ini, beritahu kita please. Rasa tak sedap pula sebab tak sempat nak hulur apa-apa. Thank you so much korang.

Alhamdulillah tuhan mempermudahkan urusan kita hari ini. Dia hantar orang yang baik untuk membantu kita.

Sumber/Kredit: Cik Dyla via balikdulu

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*