Pak Nil Hampir ‘MeIetup’Dengar Jawapan Shuk Sahar – “Ket4gihan Tu Tak Boleh Tinggalkan..?”

Rumah RM1.2 juta dijual, Shuk Sahar mula punggah barang keluar

PETALING JAYA – Pelawak Shuk Sahar akhirnya terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada rumah banglo bernilai RM1.2 juta miliknya selepas kediaman mewah tersebut sudah mempunyai pembeli.

Shuk atau nama sebenarnya, Mohammad Shukri Mohamed Sahar berkongsi perkara terbabit menerusi satu muat naik video yang agak memiIukan dalam Instagram.

Dalam video dimuat naik, kelihatan perabot-perabot mula dipunggah keluar daripada rumah tersebut dengan menggunakan sebuah lori.

Satu per satu barangan yang semestinya memiliki nilai tersendiri kepada diri Shuk, 36, dan keluarga dikosongkan dari rumah yang terletak di Denai Alam, Shah Alam, Selangor itu.

“Insya-Allah, ada yang lebih baik. Selamat tinggal Ferrea (nama rumah tersebut),” ujar bekas penyampai radio Hot FM itu.

Menjengah ruangan komen, ramai yang berkongsi rasa dukacita namun pada sama mengingatkan Shuk bahawa apa yang terjadi patut menjadi pengajaran dalam hidupnya.

“Sebenarnya jadi pengajaran buat semua. Isteri itu pintu rezeki buatmu. Kau berjaya macam mana sekalipun sebahagian rezeki itu milik isteri dan anak-anak.

“Tetapi, apabila hati isteri tak dijaga anak-anak terabai kasih sayang dan masa, Allah bagi pengajaran. Rahsia takkan kekal selamanya sebab seorang isteri ada naluri yang kuat yang suami tiada.

“Kasihan pada isteri yang diseksa hati dan perasaannya. Pender4an mentaI,” ujar pengguna Instagram tersebut.

Terdahulu, menerusi sesi live di TikTok Shuk Sahar memaklumkan mahu menjual rumah banglo miliknya pada harga RM1.2 juta.

Katanya, alasan menjual rumah berkenaan adalah kerana memerlukan wang untuk meneruskan kehidupan.

Kata Shuk lagi, dia nekad menjual rumah berkenaan kerana dalam masa yang sama perlu menjelaskan hut4ng kad kredit dan cuk4i Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Ya, saya memang nekad. Kalau saya tak bayar nanti, rumah kena lelong pula. Sus4h pula kan. Jadi lebih baik jual dulu. Duit yang dapat itu nanti saya nak selesaikan hut4ng seperti kad kredit dan cuk4i LHDN,” katanya.

Sehingga kini, status hubungan Shuk dan isterinya juga belum dapat dipastikan selepas wanita asal Sabah itu memfailkan percer4ian pada November tahun lalu.

Pak Nil Hampir ‘MeIetup’ Dengar Jawapan Shuk Sahar

Kalau dengar nama Shuk Sahar pasti ramai yang akan merasa ger4m mengingatkan episod perselingkvhan yang dilakukan berkali-kali. Dek kerana skandaI tersebut, kerjayanya sebagai penghibur boleh dikatakan hampir ranap sehinggakan terpaksa menjual rumah banglo mewah miliknya demi meneruskan kehidupan seharian.

Adakah itu namanya kemaruk cinta? Selingkvh adalah satu pilihan tapi setia juga adalah satu pilihan.

Terbaru menerusi satu rancangan temubual bersama Datuk Aznil Haji Nawawi iaitu ‘Hard to Heart’, Shuk sempat berkongsi rasa tentang segala apa yang berlaku kepadanya ketika ini.

Jelasnya kini sudah tidak tinggal sebumbung dengan isteri namun masih lagi belum ke mahk4mah. Dalam pada itu, pelawak tersebut akui kesil4pan yang dilakukan berulang kali berkenaan akhirnya membuatkan wanita itu sudah tidak tahan lagi.

Pak Nil tengok Shuk seperti selesa dengan keadaan sebegitu…Sebab ia berulang…Berbaloi ke Shuk?

Dengan nada yang kec3wa, Pak Nil sempat bertanyakan jika adakah berbaloi segala apa yang dilakukannya ini. Berat hati namun Shuk yang hanya mampu tertunduk menjelaskan ia sama sekali tidak berbaloi malah kehil4ngan segala-galanya sekelip mata sahaja termasuk rakan-rakan.

Jelas pengacara itu lagi, sepanjang 6 tahun perkahwinan, sebenarnya sudah 4 tahun isterinya menanggung penderltaan tersebut.

Tapi kalau bank awak tak kosong, awak tak rasa kosong kan?

Di akhirnya, Shuk mengaku semua yang berlaku ini memang saIahnya dan mahu tak mahu perlu juga hadap seorang diri. Namun satu soalan dari Pak Nil tentang perasaannya ketika berselingkvh dulu cukup membuat artis lelaki tersebut seakan-akan terkelu.

Jauh di sudut hati, dia akui cukup terasa kosong setelah ketiadaan keluarga kecilnya bersama ketika ini

Sumber/Kredit: TikTok imranimlap, kisahdunia.com, kosmo.com.my, ROTIPLANTA.COM via NewsToday 80

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*