Kecoh Isu Artis Minta Bantuan Khas, Akhirnya Mamat Khalid Buka Mulut. Memang Pedas Ayat Dia

“ Yang awak pun satu tayang semuanya di media sosial dengan ungkapan bukan riiak sekadar berkongsi. Kongsi apa? Boleh mereka pinjam kereta yang hadiah pada emak itukah? Buat amal pun digalakkan berahsia, inikan pula kerja-kerja membeli kasut atau barangan mewah.

“ Komen mereka memang membuat kita sedar siapa diri mereka sebenarnya. Awak memang bukan siapa-siapa dalam kehidupan mereka. Tidak kenal, tidak lawak, suara sumbang, dan sampai ada yang mengaku tidak pernah tengok rancangan awak sebab lebih peka pada siaran obersi (luar negara),” kongsinya

PENGARAH Mamat Khalid menempelak tindakan segelintir artis yang suka berkongsi gaya hidup mewah serta barangan berjenama di laman sosial selama ini sehingga jadi pertikaian warganet sewaktu kriisis Coviid-19.

Sekarang kita sudah sedar, kita yang hendak orang perhatikan gaya hidup kita dan bukan semuanya menerima gaya awak itu. Malah menimbulkan lagi rasa gusar yang terpendam. Sekali peluang terbit, terbenamlah awak dengan hakikat rasa resah hati mereka yang berbiisa,” tulisnya di Instagram.

View this post on Instagram

kesian abg tgk adik2 kena kecam bagai nak kiamat sbb nak menyuarakan tolong bantu pada yg tiada upaya melawan kengkangan waktu2 darurat sekarang ini. niat baik disalah ertikan. hanya kerana tiada mahu membaca penuh sesuatu artikel. kehidupan awak yg mereka riuhkan pula! apa yg dapat dipelajari adalah betapa pendam nya kesumat manusia menyimpan hasad yg menebal dgn kejayaan awak. komen mereka mmg membuat kita sedar siapa diri mereka sebenarnya. awak nothing dlm kehidupan mereka. tidak kenal tidak lawak suara sumbang dan sampai ada yg mengaku tak pernah tgk rancangan awak sbb lebih peka pada siaran obersi. yang awak pun satu tayang semuanya pada sosial media dgn ungkapan bukan riak sekadar berkongsi! kongsi apa? boleh deme pinjam kereta yg hadiah pada emak tu ke? buat amal pun digalakkan berahsia inikan pula kerja2 membeli kasut atau beg tangan mewah. sekarang kita sudah sedar kita yg hendak org perhatikan lifestyle kita dan bukan semuanya approve dgn gaya awak itu. malah menimbunkan lagi rasa gusar yg terpaksa dipendam. sekali peluang terbit terbenam lah awak dgn hakikat rasa resah hati mereka yg berbisa. abg ok… abg ok je sbb susah mula faham nikmat bersosial media ni. nikmat jahanam.

A post shared by Mamat Khalid (@khalidmamat) on

Mamat berkata, tindakan sebegitu hanya akan memakan diri apa lagi pada era ini di mana orang ramai memberi perhatian terhadap perkongsian mereka dan bukan semua menyenanginya.

Nasihat itu diungkapkan Mamat selepas kebelakangan ini kecoh apabila beberapa artis popular mengusulkan mengenai bantuan khas kepada penggiat seni terjejas pendapatan akibat penularan wbak Coviid-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati warganet.

Dalam pada itu, pengarah terbabit bagaimanapun turut bersimpati kepada beberapa artis yang menjadi mgsa kecaiman dan berharap mereka ambil pelajaran daripadanya.

“ Kasihan abang tengok adik-adik kena kecam bagai nak kiiamat sebab menyuarakan tolong bantu pada yang tidak upaya melawan kekangan waktu-waktu darurat sekarang. Niat baik disalah ertikan. Hanya kerana tidak mahu membaca penuh sesuatu artikel.

“ Kehidupan awak yang diriuhkan pula! Apa yang dipelajari adalah betapa pendamnya kesumaat manusia menyimpan hasaad menebal dengan kejayaan awak.

Sumber:HMETRO

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*