Wanita Ini Terpaksa Pajak Cincin Pusaka Ibu Dia Sebab Perlukan Duit Untuk Beri Makan Keluarga Tetapi Apa Berlaku Selepas Itu Membuat Wanita Itu Terkejut

Seorang wanita yang tinggal di Dallas, Amerika Syarikat tidak mempunyai wang untuk memenuhi keperluan kehidupan di masa depan. Dia bercadang untuk menjual satu-satunya perkara yang dia ada, iaitu kalung emas.

Video Penuh Berada Di Bawah Artikel

Memandangkan dia juga masih bertanggungjawab terhadap dua anaknya. Oleh itu, dia mesti mendapatkan wang entah bagaimana. Wanita ini memasuki sebuah kedai emas yang diuruskan oleh seorang lelaki Islam keturunan Syria. Beliau menyatakan hasratnya untuk datang ke kedai emas ini. Lelaki Islam mula meneliti kalung emas dengan hati-hati.

SEBAB KESEMPITAN WANG UNTUK MENYARA KELUARGA DIA TERPAKSA GADAI

Dia juga mula meneka harga yang sesuai untuk kalung emas. Lelaki itu mula bertanya lagi jika wanita itu pasti menjual kalung emas ini. Dengan jawapan wanita itu “Ya”. Lelaki muslim mula membersihkan dan mengambil wang di belakang kotak. Dia mula mengira lembaran. Lelaki itu bertanya di mana kalung emas berasal. Wanita itu menjawab kalung emas itu adalah hadiah dari ibunya dan ia adalah harta karun yang paling berharga dalam hidupnya.

Tidak disangka-sangka, lelaki itu memberikan wang dan memberitahunya untuk membawa kalung emas juga. Lelaki itu berkata jika ia adalah hadiah dari orang yang paling dekat. Tidak boleh dijual. Wanita itu mula menangis. Lelaki itu cuba menenangkannya. Bukan itu sahaja, lelaki itu memberikan nombor yang boleh dihubungi jika satu hari wanita itu memerlukan bantuannya.

Pemuda Muslim ini Berjaya Membuatkan Ribuan Orang Mengalirkan Air mata! Tak Sangka Dia Sanggup Buat Macam Tu..

saya non muslim sangat terharu sampai meneteskan air mata melihat perbuatan mulia yg dilakukan pria ini..meskipun berbeda agama,tapi setiap agama mengajarkan kasih terhadap orang lain apalagi yang membutuhkan.

ISLAM ITU INDAH

Saya Krinten, dan saya bangga menjadi Krinten. namun begitu sejak kecil saya juga sangat mengagumi ajaran Islam (walau disayangkan terlalu banyak orang yang mengaku islam tidak menjalankan ajaran Sang Nabi dengan benar).

Video ini menambah kekaguman saya terhadap ajaran Islam, seandainya lebih banyak umat Islam yang seperti ini, saya yakin akan semakin banyak orang non muslim yang akan sangat mengagumi ajaran Islam yang sesungguhnya. dan tentunya Video ini akan menjadi “tamparan” yang jauh lebih menyakitkan bagi yang non muslim yang menghina muslim lebih dari pada tamparan fisik.

Saya non muslim sangat yakin ajaran islam adalah cinta kasih dan damai juga tidak melarang hal-hal seperti pada video ini apalagi dilakukan kepada non muslim, hanya ada segelintir orang-orang rasis dan sesat saja yang mencoba membelokan inti ajaran islam yang damai itu karena bagi saya semua agama mengajarkan damai dan cinta kasih kepada sesama nya.

Bila hati sudah merasa hidup lebih sangat bersyukur, atas segala nikmat, karunia, rezeki dan keberkahan usaha, maka InsyaAlloh yang bertahta di dalam hatinya adalah kedamaian dan kebahagiaan…. Tak kisah/tak peduli warna kulit, ras, ataupun agamanya….

Subhanallah… maha suci engkau menciptakan manusia seperti beliau, semoga kelak semua umat muslim di dunia menyadari betapa berartinya kesadaran utk saling membantu dgn ikhlas..inilah islam sesungguhnya . agama cinta . agama damai . kami hanya berperang saat musuh menyerang .Pria dari suriah..? Semoga Allah memberkahi pria ini. Dan Konflik di negri asal’y sgera brakhr…

Ketika suami Zainab putri Rasulullah ditawan saat perang badr (saat itu suami zainab belum memeluk islam). Rasulullah memerintahkan kepada kafir quraisy yg tertawan untuk menebus keluarga mereka yg tertawan dengan membayar 2000 dirham agas bisa bebas.

Zainab putri Rasulullah menebus suaminya dengan kalung dari pemberian mendiang ibunya/istri Rasulullah Khadijah. Saat Rasulullah melihat kalung tersebut, beliau menangis teringat kepada Khadijah, akhirnya kalung tersebut dikembalikan kepada zainab. Karena kemurahan hati Rasulullah, suami zainab tersebut masuk islam.

Nanti di surga dia akan mendapatkan istana nya yg paling indah dr apa yg ada muka bumi… Dalam kuburan nya akan di buat indah dr apapun yg ada di bumi ini.. Krn inilah yg namanya Ahlak yg mulia Yg di harapkan Allah… Pemuda ini lebih mengutamakan Pahala dari pada keuntungan uang dunia… Tentu nya dengan takaran yg pas dan sesuai kondisi

Sebab Kenapa Peniaga Ini Memberi

Alasanya simple …karna ibu itu menjual kalung hanya untuk memberi makan sebulan kedepan..dan diyakinkan sama pemilik toko .apa tak ada alasan lain knp anda mau menjual kalung ini. .sbgi muslim memberi sedekah makan pada orang yg lapar.. itu bisa membersihkan harta yg dimilikinya..dan niscaya allah akan mengantiny berlipat ganda

Semua agama cinta damai.. Islam, Kristen, Hindu, Budha, Konghutchu, dsb, semua agama itu mengajar kan kebaikan, dan melarang semua bentuk kekerasan.. dalam hal apapun..!!!! Tapi.., semenjak OKNUM menyerang……. semuanya berubahh……. semoga Netizen cerdas faham maksud saya…. Terima kasih..

Saya yakin pemuda muslim ini selalu berbuat baik setiap saat. Sehingga dia selalu berbuat kebaikan setiap ada kesempatan. Saya percaya inilah karakter muslim yang sesungguhnya. (Salam hangat untuk sahabat muslim dari seorang Katolik.)Subha nallah.. kapan saya akan mampu menolong orang lain seperti itu.. Ya Allah Limpahkanlah rizkimu kpdnya.. jadikn tokonya mnjadi toko terbesar di tempatnya..

Sila tonton video:

1 Trackback / Pingback

  1. Wanita Ini Terpaksa Pajak Cincin Pusaka Ibu Dia Sebab Perlukan Duit Untuk Beri Makan Keluarga Tetapi Apa Berlaku Selepas Itu Membuat Wanita Itu Terkejut - Sayap Hitam Dot Com

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*