Aku tertido lepas balik kerja. Boleh dia buat mcm tu sebab dia fikir aku tak sidai baju, dia takut baju dia bertahi lalat…

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku nak cerita kisah hidup aku dan aku nak minta pandangan kalian semua.

Aku seorang suami dan seorang ayah. Perkahwinan yang aku harapkan indah pada mulanya berubah bagaikan aku tidak layak untuk merasa manis alam perkahwinan.

Usia perkahwinan aku baru berusia 1 tahun 11 bulan. Isteri aku muda 7 tahun dari aku.

Seorang yang rajin, manis, sopan berubah 360 darjah jadi seorang pemaki pemalas pengotor dan aku ambil keputusan untuk menyewa rumah lain supaya aku tidak gagal mendidik isteri aku.

Setelah berpindah aku tak nampak isteri aku kemas rumah, memasak kira dari A – Z memang dia tak buat apa apa.

Aku tegur kenapa tak tolong kemas sikit sikit dia hanya balas, “kerja rumah dan memasak kerja suami, bukan tugas isteri”

Aku terdiam kejap, dari situ aku dapat baca isteri aku bagaimana orangnya.

Korang boleh bayang tak apa perasaan aku masa tu, penat kerja balik uruskan rumah lepas tu tido kena terajang.

Aku muhasabah diri dan nasihat kan dia agar berubah tapi semua sia sia. Aku teringin nak dapat layanan sebagai seorang suami tapi hmm..

Maki hamun dan bergaduh tu semua dah jadi makanan aku tiap hari. Sedih laa hidup aku. Kat mananya salah lagi dalam rumahtangga.

Duit nafkah RM600 aku bagi tiap bulan, itu belum masuk untuk barang rumah bil air, elektrik, sewa rumah, bayar kereta dan anak. Semua tu aku tanggung sorang dan ayat dia “itu tanggungjawab aku”.

Aku rasa ini kifarah sebab dosa. Maafkan aku wahai mantanku..

Dengan keluarga aku pun isteri aku tak suka, aku dengan isteri akan bergaduh bila aku ajak balik ke rumah mak aku.

Aku kerap mengadu tentang rumah tangga aku pada mak aku dan ayat aku yang akan diulang “tak tahu sampai bila rumahtangga ni dapat bertahan”.

Mak aku hanya mendengar dan dia suruh aku bersabar, katanya dia tak mahu masuk campur. Senyum, menangis aku hanya dekat mak saja yang aku luahkan untuk hilangkan rasa beban di dada.

Aku nak minta korang doakan aku kuat untuk hadapi dugaan rumahtangga ni. Mintak maaf jugak ayat aku berterabur dan cerita aku panjang.

Sumber/Kredit: jiran bebel

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*