Demi Anak Murid, Guru Wanita Ini Rela Redah Lumpur Sampai Motor Terbalik!

Guru wanita ini terpaksa merempuh jalan lumpur dengan menunggang motosikal setiap hari untuk ke sekolah berkenaan. Kata-kata dorongan dari ayahnya menjadi semangat untuk guru ini teruskan niat mendidik anak murid Orang Asli.

Difahamkan cikgu Syafeza mengajar di salah sebuah sekolah di kawasan pendalaman iaitu di SK RPS Dala di Perak. Sekolah rendah itu merupakan sekolah untuk murid-murid Orang Asli. Memang sesuatu yang suk4r untuk seorang guru redah jalan lumpur hanya menunggang motosikal.

Inna ma’al-usri yusra. Sesungguhnya pada tiap-tiap kesulitan itu adanya kemudahan. Semoga pada setiap jatuh bangun itu ada padanya rahmat, keberkatan, pahala yang berpanjangan dan dihapuskan padanya dosa-dosa.

Kuatnya seorang anak itu apabila ada disebaliknya seorang ayah yang tidak putus membisikkan kata-kata, “Nothing is impossible. Tak kira betapa sus4h pun perjalanan itu, aku pasti anakku ku4t menghadapinya”.

Pelbagai liku dan uji4n dilalui guru ini untuk tiba di sekolah mencurahkan ilmu buat anak murid Orang Asli. Ayah kepada guru ini menjadi mendorong dan keku4tan untuk dia terus berjuang hidup demi ilmu.

Tentang hidup. Kau tidak harus mengalah. Meski berpuluh kali jatvh, sebanyak itu jugalah kau perlu bangun. Jatvh tak bermakna kau lemah tapi jatvh mengajar akan erti sebenar penghidupan. Pohon doa agar terus dititipkan tiap kesabaran dan keku4tan dalam langkah.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Syafeza Sauli via OHBulan

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*