Tolak Lamaran 5 Duda, ‘Nenek’ 65 Tahun Pilih Kekasih Bujang Selepas Sebulan Berkenalan

Pasangan suami isteri ini hangat diperkatakan sejak masing-masing mengikat tali pernikahan pada 24 Oktober lalu dalam satu majlis besar-besaran.

Kedua-dua pengantin, Inade dan Idris diraikan ratusan tetamu didalam satu majlis terbuka kerana orang ramai rata-rata tidak mahu melepaskan peluang terlibat dalam perkahwinan unik antara dua generasi berbeza.

Menariknya perkahwinan ini, perbezaan umur antara pengantin lelaki dan perempuan sebanyak 25 tahun.  Inade, 65 dan Muhammad Idris, 20 bernikah selepas lebih kurang sebulan berkenalan.

Idris merupakan seorang pemetik cengkih di kebun milik Inade, di Luwu.

Bila ditanya, apa yang membuatkan Idris jatuh cinta kepada Inade, Idris menjawab, “Saya suka perhatiannya,” ujarnya.

“Aku cinta kamu. Aku sayang kamu. Aku ingin hidup bersama kamu sampai kapan pun. Aku ingin engkau menjadi ibu dari anak-anakku,” tutur Idris.

Idris turut mengaku dia yang memulakan perkenalan itu sehingga memutuskan mereka bernikah.

Inade kehilangan suami pada 2015 dan bertemu Idris 3 tahun selepas bergelas janda.  Walau bagaimanapun, dia telah menolak 5 lamaran sebelum Idris kerana kesemua mereka adalah lelaki bergelar duda.

Sumber: Makassar Tribunnews

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*