Mia Sara Dedah Sebab Sebenar Mahu Berhenti Berlakon “Mereka Tak Hargai Bakat Saya”

Pelakon cilik, Mia Sara, 15, mempunyai alasan tersendiri apabila meluahkan hasrat mahu meninggalkan dunia lakonan di laman sosial, Instagram, semalam.

Kata pemilik nama Mia Sara Nasuha Muhammad Ridhuan, dia sudah lama berfikir untuk berbuat demikian dan kini, tekad untuk bersuara.

Mia berkata, dia sudah penat diberi layanan sebegini.

Selain itu, keputusan itu juga disebabkan dia yang baru berpindah sekolah sejak dua minggu lalu.

Lantas, katanya, dia mahu memberi perhatian pada persekitaran baharu di sekolahnya di Cyberjaya.

Bagaimanapun, Mia memohon sedikit masa untuk berfikir dan berkongsi jawapan muktamad menerusi video yang akan dimuat naik di saluran YouTube miliknya.

Sementara itu, tindakan mahu meninggalkan dunia seni bukanlah gimik untuk menarik peminat menonton saluran YouTube miliknya.

“ Sebelum ini, saya berehat selama dua hingga tiga tahun disebabkan kurang tawaran tetapi saya menerima watak dan karakter sama sejak kebelakangan ini.

“ Ia seperti tidak menghargai bakat lakonan saya. Bukan saya tak bersyukur tetapi saya menginginkan watak mencabar kredibiliti sebagai pelakon.

“ Sudah lebih 10 tahun bergelar anak seni, tetapi tawaran tetap sama, sedangkan orang baharu mendapat tawaran yang lebih mencabar,” katanya kepada BH Online.

“ Buat apa saya membuang masa jika tak mahu menghargai bakat lakonan saya. Banyak lagi perkara yang boleh dilakukan.

“ Industri seperti tidak memerlukan saya lagi. Jadi, biarlah saya fokus pada perkara lain seperti saluran YouTube dan perniagaan,” katanya.

“ Setakat ini, saya belum membuat keputusan muktamad, berilah saya masa untuk fikir sedalam-dalamnya. Terima kasih pada mereka yang memberikan kata semangat.

“ Ramai menyokong walau apa saja keputusan yang saya buat termasuklah ibu bapa,” katanya.

“ Niat membuat video supaya jawapan saya tidak mengelirukan orang ramai. Menerusi tulisan orang boleh salah faham dan membuat kesimpulan berbeza-beza, jadi biarlah saya merakam video supaya mesej yang disampaikan tidak melencong,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : Bharian

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*