Berhijab Sepenuhnya Dua Tahun Lalu, Penyanyi Maya Matahari Pergi Selamanya Akibat K4nser

Berita sedih baru diterima sebentar tadi di mana penyanyi dan penyampai radio, Haiza mengesahkan berita mengenai penyanyi, Mya Ruslee atau Maya Matahari yang disahkan mn1nggaI dnia hari ini akibat k4nser.

Haiza ketika dihubung berkata, dia masih menunggu maklumat terkini mengenai jnzah arwh.

” Saya dapat panggilan daripada Kak Ieda (Moin) yang memaklumkan mengenai berita ini. Setakat ini, saya dimaklumkan jnzah arwh berada di Sungai Buloh, namun belum tahu di mana lokasinya secara spesifik,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Haiza, dia tahu bahawa rakannya itu menghidapi k4nser dan menjalani raw4tan di China.

” Dia tak banyak berkongsi mengenai peny4kitnya. Yang saya tahu, dia menghidap k4nser sejak dia menyertai Gegar Vaganza musim kelima lagi pada 2018 dan baru saja pulang dari China selepas menjalani raw4tan di sana.

” Kali terakhir saya bertemu dengan arwh adalah ketika dia dimasukkan ke Hspital Pantai Kuala Lumpur di Bangsar pada penghujung tahun lalu dan sejak itu, selalu berhubung menerusi telefon,” katanya.

Mya atau nama sebenarnya Myanaliza Ruslee popular menerusi beberapa lagu antaranya Matahari dan Diari Biru sekitar 1990-an dan kembali membuat kemunculan semula selepas menyertai program Gegar Vaganza.

Berikut adalah sekilas info tentang Maya

1) Sudah menjadi anak seni sejak 24 tahun lalu.

2) Album pertamanya diterbitkan pada 25 Mac 1995 yang mana memuatkan lagu yang telah melonjakkan nama beliau iaitu Matahari.

3) Pernah popular sekitar era 1990-an menerusi beberapa lagu hits seperti Diari Biru, Diari Biru 2 dan Matahari dan mempunyai tiga buah album iaitu Matahari, Diari Biru 2 dan Mata.

4) Berkahwin dengan Tengku Shahreza Tengku Abdul Aziz pada Jun 2009, namun rumah tangga mereka hanya bertahan sehingga Ogos 2015.

5) Mengambil keputusan untuk berhijab sepenuhnya sejak Ramadhan tahun 2018.

6) Pada pertengahan tahun 2018, beliau terbit dengan single berjudul Perlu Ada Setia, berkonsepkan pop, ciptaan Tam Spider dan lirik oleh Iman Imran.

7) Pada Julai 2018, beliau mengakui sedang dalam proses mengenali hati budi seorang jejaka bujang yang sudah berkawan dengannya dalam tempoh lebih kurang setahun.

8) Maya akui ingin memiliki zuriat sendiri selepas tidak beroleh rezeki cahaya mata menerusi perkahwinan sulungnya.

9) Mencuba nasib di ujibakat Gegar Vaganza musim kedua dan ketiga, sebelum akhirnya terpilih menyertai program realiti itu di musim kelima (2018).

Pihak penulis ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Maya, semoga r0h arwh ditempatkan di kalangan orang beriman dan beramal soleh. Aamiin.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*