Akhirnya Lelaki Yang Tiba Tiba ᴛᴇʀᴀᴊᴀɴɢ Abam Bomba Ditahan, Dan Ini Tndakan Yang Akan Diambil Selepas Apa Dia Dah Buat

SEORANG lelaki berusia 30 tahun ditahan yang didkwa ᴍᴇɴʏᴇʀᴀɴɢ seorang anggota bomba ketika memadamkan ᴋᴇʙᴀᴋᴀʀᴀɴ di Kampung Belipat, Lawas di Sibu.

Ketua Polis Daerah Lawas, Deputi Superintendan Roslan Leman berkata, sspek ditahan pada Ahad.

“Sspek direman selama empat hari bagi membantu si.asatan di bawah Seksyen 186 dan Seksyen 332 Kanun ᴋᴇꜱᴇᴋꜱᴀᴀɴ kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan dengan sengaja menyebabkan ᴋᴇᴄᴇᴅᴇʀᴀᴀɴ untuk menghalang penjawat awam menjalankan tugas,” katanya.

Pasukan bomba yang terdiri daripada tujuh anggota dari Balai Bomba Lawas bergegas ke lokasi kejadian berikutan sebuah rumah ᴛᴇʀʙᴀᴋᴀʀ, kira-kira pukul 3.18 petang Sabtu.

Rakaman menerusi kamera yang dipasang pada topi keledar seorang anggota bomba menunjukkan sspek ᴍᴇɴʏᴇʀᴀɴɢ anggota bomba dari belakang sebelum tndakannya dihalang oleh penduduk kampung.

Anggota bomba berkenaan membuat laporan polis pada pukul 9.14 malam hari yang sama tetapi menarik balik laporan itu setelah sspek meminta maaf.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak, Khirudin Drahman berkata, mereka memutuskan untuk mengambil tlndakan tegas terhadap sspek setelah mendapat nasihat daripada pegawai atasan.

Khirudin berkata, pihaknya membuat laporan di Balai Polis Lawas.

Sumber: mstaronline

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*