Anggota RELA ᴅɪᴋᴇᴄᴀᴍ Tiada Perikemanusiaan, Tndang Dan Tmbuk Warga Asing Di PPV?

Sejak semalam, telah tular sebuah rakaman video aksi seorang anggota RELA berk4sar dan memberi layanan bvruk kepada pekerja asing di PPV. Difahamkan, kejadian tersebut berlaku di Pusat Pemberian Vaksin Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Di dalam video yang dimuat naik oleh Sasi Rekha Ravi di Twitter, seorang pekerja asing dilihat telah ditolak dengan k4sar ketika sedang beratur. Menurut pemilik video ini, dia turut menyaksikan beberapa pekerja asing dit3ndang dan ditvmbuk oleh orang yang sama namun tidak sempat merakam aksi berkenaan.

Meskipun terdapat tiga orang anggota polis yang berada di tempat kejadian pada waktu tersebut, namun tiada sebarang tindakan telah diambil.

Dihe’rdik macam tiada perasaan

Perkongsian tersebut menerima pelbagai reaksi netizen yang rata-rata meng3cam tindakan anggota RELA itu.

Beberapa netizen yang juga kebetulan berada di situ dan menyaksikan kejadian tersebut turut berkongsi kekece’waan mereka.

Rata-rata mereka meluahkan perasaan k3cewa dan sedlh dengan layanan kas4r yang diberikan kepada warga asing. Seharusnya semua orang wajar dilayan sama rata tanpa mengira pangkat dan status warganegara.

Tanpa mereka siapa nak kerja buruh dan kilang?

Tambah mereka lagi, pekerja asing adalah tulang belakang negara yang banyak membantu dalam sektor pembinaan dan perkilangan. Mereka sepatutnya dilayan secara baik dan bermaruah.

Ada beberapa orang memang kvrang ajar

Terdapat juga beberapa netizen yang turut berkongsi pengalaman yang serupa di mana warga asing dilayan dengan kurang sopan di PPV.

Sementara itu, PPV Bukit Jalil merupakan satu-satunya pusat pemberian vaksin yang dibuka kepada warga asing yang berhajat untuk mendapatkan vaksin secara walk-in.

Terima kasih kerana sudi membaca!

SUMBER/KREDIT: Twitter sassyRekha via Borak Daily

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*