“Apa MasaIah K0rang Dekat Adik Aku?” – Abang ‘Backup’ Aisar Khaledd, Jelaskan Adik Buat K0nten Untuk Sebar Pengajaran?

Tindakan influencer, Aisar Khaledd yang telah membuat k0nten melibatkan pemergian seorang selebriti terkenal Malaysia nyata telah membangkitkan kem4rahan ramai.

Suami kepada selebriti tersebut juga mengakui bahawa berasa m4rah dengan hal tersebut namun enggan mengulas lebih banyak kerana masih bersedih dengan pemergian isteri.

Disebabkan ramai yang mengecam tndakan kurang bijak influencer berkenaan sehingga dia terpaksa meletakkan akaun media sosial dalam mood private, abangnya telah tampil mempertahankan permintaan ma’af yang telah dibuat oleh Aisar.

Abang sound netlzen

Hal tersebut telah dimuat naik kembali seorang pengguna Twitter yang menyertakan video IG story lelaki tersebut dibalas komen artikel yang dibuat Harian Metro.

“Apa masaIah korang dekat adik aku?”

Menurut individu tersebut, adiknya hanya berada di hadapan pagar Tanah Perku’buran sahaja dan tidak masuk pun ke dalam. Jadi, dia mempersoalkan mengapa ramai orang cuba memperbesar-besarkan hal tersebut kerana infleuncer berkenaan hanya membuat konten untuk pengajaran.

“Aku bukan nak cakap banyak la, aku cakap sikit je. Apa masa’lah korang dekat adik aku? Adik aku buat apa? Sampai korang kelam kabut sangat ni. Adik aku just buat konten untuk pengajaran je. Nak kelam kabut sangat kenapa. Benda boleh chill, chill.” katanya.

Nasihat pasal minta ma’af

Lelaki itu juga meminta agar netizen bertenang sahaja dan tidak perlu kelam kabut menyalahkan adiknya kerana dia sudah pun meminta ma’af.

Dalam pada itu, abang kepada influencer berkenaan juga sempat menasihati netizen bahawa d0sa sesama individu kalau tak dima’afkan sampai bila-bila akan menanggung masaLah, walaupun sudah memohon maaf kepada Allah S.W.T.

“Kau kalau buat dosa dengan orang, orang tak ma’afkan sampai bila-bila kau macam tu, ada je, ok. Kalau minta ma’af dengan Allah pun tak jalan, kecuali minta ma’af dekat orang tu…” tambahnya lagi.

Ni tentang kem4tian tahu tak?

Tindakannya mempertahankan adik sendiri telah memakan diri apabila dia juga turut dihentam netizen. Masing-masing memaklumkan tidak nampak ‘pengajaran’ yang hendak ditunjukan kerana konten tersebut disertakan give away.

Tak salah nak sebarkan positiviti, tapi perlu ke selitkan give away

Buat video tepi kubur untuk pengajaran?

Teruknya mentaliti macam ni

Nak buat pengajaran buat dekat rumah la

Minta maaf bagi pihak adik

Walau bagaimanapun, pemuda tersebut telah memuat naik status di Twitter dengan meminta maaf sekali lagi bagi pihak adiknya dan berjanji perkara tersebut tidak akan berulang semula.

SUMBER/KREDIT: Twtter @hmetromy@_adinilyanaaa, @AusKhalid via ohmymediacc

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*