“Azlee Senario Terbuka Hati Nak Dalami Ilmu Agama”, Seronok Ikut Ebit Lew Berdakwah?

Pelawak terkenal, Azlee Senario mengakui dirinya kini berasa lebih tenang apabila dapat terlibat aktif dalam melakukan kerja am4l bersama-sama dengan Ebit Lew baru-baru ini.

Ujar Azlee, pengalaman beberapa hari mengikuti Ebit berdakw4h dan menghulurkan sumbangan kepada golongan2 yang  memerlukan telah banyak memberi kesedaran kepada dirinya sendiri.

Dia yang dihubungi media turut menceritakan pengalamannya sepanjang 3 hari mengikuti Ebit Lew melakukan kerja-kerja  dakwah.

Selepas ustaz Ebit  datang ke gerai buah saya bulan lalu, saya berpeluang mengikuti dia melakukan kerja-kerja amal kebajikan selama tiga hari. Dalam p4da kita membantu orang susah, kita juga dapat kesedaran dan secara t4k langsung dapat belajar serta mendalami ilmu  tentang agama. Tidak dinafikan perasaan dan hati saya berasa tersentuh  dan tenang sepanjang melakukan kerja-kerja ibadah seperti itu.

Terdahulu, Ebit juga  ada memuat naik sebuah hantaran video memaparkan dia sedang melawat Azlee di gerai buah-buahannya yang terletak di tapak pasar malam Saujana Utama, Sungai Buloh baru-baru ini.

Ebit juga memuji peribadi Azlee yang sentiasa menceriakan or4ng sekeliling sepanjang misi bantuan yang disertai pelawak tersebut.

Azlee dalam pada itu berkata bahawa dia ak4n mencari ruang dan peluang untuk belajar dan memperjuangkan agama Allah meskipun negara sedang dil4nda pandemik C0VID-19 kini.

SUMBER/KREDIT : mstar via truenews

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*