Banyak Habiskan Masa Buat Amal Ibadah Dalam Pnjara, Arwh Sudah Benjy Khatam Al-Quran

PELAKON dan pengarah, Ellie Suriaty Omar bersedlh atas pemergian rakan baiknya Allahyrham Benjy Ibrahim yang dilaporkan mennggaI dunia di sebuah hospital di Medan, Indonesia hari ini.

Menurut laporan sebuah akhbar tempatan, Ellie sempat mengirimkan sedikit bantuan kewangan setiap bulan namun tidak dapat hulur sejak kebelakangan ini berikutan kekurangan ‘j0b’ akibat Covld19.

“Arwh beritahu saya keadaannya batuk hingga keluar ᴅᴀʀᴀʜ. Dia juga minta ampun dan minta halalkan segala-galanya, minggu lalu. Saya tidak sangka itu petanda arwh akan pergi,” katanya.

Ellie berkata, dia pernah berjanji untuk membawa pulang Benjy atau nama penuhnya Khaeryll Benjamin Ibrahim ke tanah air sekiranya dibebaskan dari pnjara atas kesaIahan memiliki ᴅᴀᴅᴀʜ yang menjalani hkuman selama 11 tahun.

“arwh seperti adik saya. Bagaimana saya menyayangi arwh ibunya, begitu juga sayang saya pada arwh. arwh ibunya banyak membantu membentuk saya dalam menghidupkan karakter lakonan.

“Besar harapan saya melihat arwh memulakan kehidupan baharu apabila dibebaskan. Saya juga mahu arwh membuat kemunculan semula dalam industri lakonan, namun, hasrat saya tidak kesampaian,” ujarnya.

Tambah Ellie, dia sering menitipkan kata-kata semangat kepada ᴀʀᴡᴀʜ selain menyifatkan ia adalah masa sesuai untuk melakukan amal ibadah.

“Alhamdulillah, arwh banyak berubah dan menghabiskan masa mendekatkan diri dengan Allah SWT. arwh beritahu sudah khatam al-Quran, bersolat, berpuasa dan sebagainya,” tambahnya.

Terdahulu, Allahyarham Benjy yang berusia 43 tahun menghembuskan nafas terakhir akibat ꜱᴇʀᴀɴɢᴀɴ ᴀꜱᴍᴀ akan ᴅɪᴋᴇʙᴜᴍɪᴋᴀɴ di Tanah ᴘᴇʀᴋᴜʙᴜʀᴀɴ Tanjung Gusta sebelum Zohor waktu tempatan, esok.

Sepanjang hayatnya, arwh yang juga anak kepada kepada Allahyarham Azean Irdawaty terkenal dengan pelbagai watak sehingga memenangi Pelakon Lelaki Terbaik, Anugerah Skrin TV3 pada 2002.

Sumber: Fatin Farhana Ariffin – BH

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*