‘Ckgu ᴛɪʙᴀɪ Danish Hanya Sebab ᴛᴀᴋ ꜱɪᴀᴘ Kerja Sekolah’ – Tngan, Bdan ʙᴇʀʙɪʀᴀᴛ, lbu Dkwa Anaknya Dipkul Ckgu Gunakan Pembaris Kayu Smpai ᴘᴇᴄᴀʜ ʙʀᴅᴇʀᴀɪ

Gambar seorang murld lelaki yang ᴍᴇɴɢᴀʟᴀᴍɪ ᴋᴇꜱᴀɴ ʙᴇʀʙɪʀᴀᴛ di tngan kiri, viral di media sosial hari ini dan lbu mngsa mendkwa, anaknya telah dipkul oleh guru sekolah dipercayai brlaku di Alor Setar, Kedah.

Gmbar-gmbar yang dimuat naik di Facebook sejak jam 2.06 petang tadi telah dikongsi lebih dari 1,300 perkongsian yang rata-rata memberi reaksi terkjut dengan kes4n yang dialami oleh kank-kank terbabit.

Menurut ibu kank-kank itu berkata, anaknya telah ‘diti.bai’ oleh guru hanya kerana ggal menylesaikan tugasan yang diberi.

“Allahu, bergetar tngan dan bdan, jtuh ᴀɪʀ ᴍᴀᴛᴀ. Ckgu tibai Danish hanya sebab tk si.ap kerja sekolah yang baru diberi,” tulisnya.

Berdasarkan gmbar, terdapat enam ke.san ʙɪʀᴀᴛ di tngan kiri Danish yang sebahagiannya masih mempunyai kes4n me.rah dan bngkak.

Di bhagian jari tngan kiri pula, jelas kelihatan ᴋᴇꜱᴀɴ ʟᴜᴋᴀ di pelipat jari telun.juk dan jari ha.ntu. Begitu juga dengan ᴋᴇꜱᴀɴ ʟᴜᴋᴀ kecil di da.hi kiri dan pipi mngsa yang kelihatan seperti ᴋᴇꜱᴀɴ ᴄᴀᴋᴀʀᴀɴ.

Wanita berkenaan turut berkongsi gambar serpihan pembaris kayu yang telah pcah yang dipercayai digunakan untuk memkul anknya.

Walaupun begitu, ramai netzen yang mempertikaikan da.kwaan tersebut yang dilihat bagaikan tdak masuk akal. Ada yang menuntut si ibu tampil memberi pnjelasan penuh dan tidak kurang juga yang mahu guru terbabit dalam kejadi.an itu tampil mempert.ahankan dirinya.

Difahamkan, ibu bapa mngsa telah membuat laporan polis di Balai Polis Alor Setar dan mngsa telah dibawa ke ʜᴏꜱᴘɪᴛᴀʟ untuk menjalani ᴘᴇᴍᴇʀɪᴋꜱᴀᴀɴ dan rwatan.

Netzen meminta ibu mngsa tidak memadamkan semua postingnya yang berkaitan dengan kes. itu agar guru yang didkwa memkul anknya itu tampil memberi ᴘᴇɴᴊᴇʟᴀꜱᴀɴ dari sebelah pihak guru.

Ini Komen Komen Netizan

Kalau student x siap kerja sekolah, paling kuat pun nasihat sikit² je…buat apa nak pening² kepala, buat ꜱᴀᴋɪᴛ ᴋᴇᴘᴀʟᴀ…hyp.ertensi0n…banyak lagi student yg perlukan perhatlan cikgu.

Azizah Mat Yusof kannn…kalau sy nasihat baik2 sekali dua, tak jalan baru marah ke.ras sikit, tanak dgr jugak sy bg ꜱɪʟᴇɴᴛ ᴛʀᴇᴀᴛᴍᴇɴᴛ anggap je dia halimunan..nk buat apa kita stress, sa.kit kepala sbb sorg budak yg degil..kesian kt murid lain yg betul2 nk belajar tu, ramai lg yg nk perhatlan dan didikan kita

B Khairulnizam Kamis seandainya budak ni yg berma.salah..sbg seorang guru,mer0tan dgn niat mendidik,mmberi pnhajaran..tpi melihat pd kece.deraan bdak ni,saya percaya sgt2 akal waras sebagai seorang pendidik waktu itu x ada..sye jgk pendidik..sye mero.tan dibahagian kaki dn tapak tngan dn tidak mndatangkn kece.deraan..tpi sampai 1 tahap sye dah penat nasihat,sye diam dn x pedulikan murid tersebut..sye pun akn buat tndakan yg sama dgn apa yg ibu ni buat

Kalau saya la kan, ank balik lagu ni..benda pertama- suruh dia cerita, ke-2 tanya sa.ksi kejadian (kawan² sekelas) , ke-3 Coll cg2 yg berkenaan. Itu gunanya kita sebagai ibu bapa kena rapat dgn tenaga pengajar di sekolah anak masing². Kadang budak² ni depan ibu ayah lain, bila belakang lain pulak cerita dia. Apa pun semoga dipermudahkan segala urusan ke2² belah pihak. Yg sa.lah tetap sa.lah.

Sumber/Kredit : Facebook Puan Eda Ni

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*