Berperang Mulut Dengan Wakil Rakyat Ketika Persidangan DUN Melaka, Norhizam Hassan Baktee Tampil Jelaskan Kenapa Dia Hilang Sabar Waktu Itu

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Batu, Datuk Norhizam Hassan Baktee mendakwa terpaksa ‘bertegang leher’ untuk mempertahankan dirinya selepas diprovok dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di Seri Negeri, hari ini.

Norhizam yang juga Exco Pertanian, Penternakan, Pembangunan Usahawan dan Koperasi, mendakwa beliau diprovok oleh wakil rakyat pembangkang ketika kekecohan berlaku di antara Speaker DUN, Datuk Omar Jaafar dan ADUN Sungai Udang, Datuk Seri Idris Haron.

“Ketika kekecohan yang berlaku antara mereka berdua saya hanya mendiamkan namun secara tiba-tiba saya dilemparkan kata-kata kesat oleh wakil rakyat pembangkang yang duduk di bahagian belakang.

“Mereka mem4ki hamun saya termasuk menggelarkan saya sebagai barua dan pengkhianat sebelum saya bangun untuk mempertahankan diri,” katanya.

Pada masa sama katanya, beliau kesal terhadap penularan video yang sengaja merakam beliau dalam keadaan marah dan turut mendakwa video tersebut dirakam oleh salah seorang wakil rakyat daripada pembangkang yang bertujuan untuk memburukkan diri beliau sebagai wakil rakyat bebas.

Norhizam (kanan) ketika berperang mulut dengan beberapa wakil rakyat pembangkang ketika sidang DUN itu berlangsung di Seri Negeri, Ayer Keroh, di sini, hari ini.

“Memang saya kesal, tapi sebagai wakil rakyat berjiwa kental isu video tular sudah lali bagi saya, kerana rakyat tahu saya buat kerja,” katanya.

Beberapa jam lalu, video berdurasi 1.10 saat tular di aplikasi whatsApp memaparkan Norhizam perang mulut dengan wakil rakyat pembangkang sebelum ditenangkan oleh ADUN Telok Mas, Datuk Noor Affandi Ahmad dan ADUN Ayer Molek, Rahmat Mariman.

Terdahulu, Sinar Harian menyiarkan, gara-gara kekecohan dan perang mulut yang berlaku, Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka di Seri Negeri, di sini, hari ini terpaksa ditangguhkan.

Persidangan yang bermula jam 9.30 pagi itu kecoh rentetan Datuk Seri Idris Haron (BN-Sungai Udang) mendakwa Speaker DUN, Datuk Omar Jaafar tidak layak di kerusinya kerana tidak mendapat sokongan majoriti ahli Dewan.

Perang mulut di antara mereka berdua terus berlanjutan setelah Idris melemparkan buku peraturan dewan ke arah Omar sebelum beberapa wakil rakyat pembangkang turut bangun hingga situasi dalam dewan ‘panas’

INI LONG ZAM VAVI VAVI VAVI 😂😂😂😂😂

Posted by Alex Alex on Sunday, May 10, 2020

Sinar Harian / Viddy Media

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*