“Bukan Marah, Tapi Saya Semangat Bantu Orang” – lnfIuencer Tiada Niat Nak Aibkan Warga Emas??

Semalam, seorang usahawan dan influencer dikecam hebat susulan tular sebuah rakaman memaparkan dirinya konon sedang ‘mengalbkan’ gelandangan. Menerusi klip video berdurasi 50 saat itu, dia mempersoalkan adakah warga emas itu menyesal kerana tidak berusaha sewaktu muda. Walau bagaimanapun, tindakan tersebut disifatkan netizen sebagai keterlaluan sekali gus menjatuhkan maruahnya.

Tak pernah niat menghlna sesiapa…sedangkan saya sendiri manusia hlna penuh dengan d0sa

Pagi ini, Carl Samsudin tampil memohon maaf secara terbuka kepada semua rakyat Malaysia yang tersinggung dengan tndakannya. Menerusi Instagram, dia akui tidak pernah berniat menghina mana-mana individu apalagi golongan warga emas. Sebaliknya, cuma ingin membantu serta menyantuni para gelandangan sebelum ‘scene panas’ itu dirkam. Carl bagaimanapun mengakui kesalahan tidak mematuhi SOP pemakaian pelitup muka, lantas sudi beri kerjasama baik kepada pihak polis.

Saya bukan marah…sebaliknya cuma semangat bila nak bantu orang

Selasa lepas, influencer berkenaan mendedahkan pasukannya dijemput ke program sesi motivasi di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur bagi mengubah hidup mereka melalui bidang perniagaan. Jelasnya lagi, ‘uncle’ tersebut yang berani tampil berkongsi kisah hidupnya secara sukarela. Justeru Carl Samsudin menafikan dkwaan ‘sound‘ warga emas tersebut, sebaliknya cuma terlebih semangat sebaik mendengar jawapan diberikannya.

Sengaja tularkan sebahagian klip video k0ntr0versi…peguam dkwa ada pihak sengaja jatuhkan

Dalam pada itu, peguamnya dikenali sebagai Emma Sakira pula mendakwa potongan klip video terbabit sengaja ditularkan pihak tertentu yang mahu menjatuhkan Carl Samsudin. Justeru, pihak anak guamnya juga bakal membuat laporan polis hari ini kerana isu tersebut jelas mempunyai unsur fitnah.

SUMBER/KREDIT: IG carlsamsudin & mStar Online via Erinsakur4

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*