Hablslah, Ini Kata Kata Ketua P0lis Lepas Usahawan K0smetik Berltahu Tempat Dia Bersembunyi

Usahawan k.ontroversi, sedih dengan pemb.uli siber yang mengatanya dengan ayat dan perkataan yang tidak elok kerana semua itu sudah boleh difahami oleh dua anak kembarnya.

Kata beliau, anak kembarnya itu kini berusia enam tahun sudah boleh membaca dan pernah melihat di media sosial perkataan yang tidak elok yang dilemparkan kepadanya selama ini.

‚ÄúAnak saya tahun depan darjah 1, mereka sudah pandai membaca, pernah tanya saya apa maksud perkataan itu dan ini, saya sedih, tidak mahu mereka dib.uli seperti saya ketika kecil,‚ÄĚ ujarnya ketika Live di Instagramnya.

Beliau yang beberapa kali mengesat air matanya ketika bercerita mengenai anak kembarnya itu, tidak mahu perkara yang dilaluinya ketika kecil berlaku kepada kedua-dua anak yang dijaganya itu.

‚ÄúSaya penjaga mereka sekarang, saya sayang mereka, apabila ada orang tulis, mak kau begitu, mak kau begini dan mereka tanya saya balik, saya jadi sedih, tidak mahu mereka t.rauma dengan dunia media sosial,‚ÄĚ ujarnya.

Tambahnya, disebabkan itu dia mengambil keputusan untuk tidak mend.edahkan lagi kedua-dua anaknya itu di media sosial lagi dan biarlah kedua-duanya hidup seperti orang lain.

‚ÄúSaya mahu beri didikan yang terbaik kepada mereka tanpa meminta b.alasan, sebagai penjaganya, saya akan melindungi mereka agar tidak t.rauma dengan dunia media sosial dan dapat hidup macam kanak-kanak biasa,‚ÄĚ ujarnya.

Reaksi Dari Ketua Polis Johor

Polis Johor akan membuat s.iasatan berikutan d.akwaan usahawan k.ontroversi, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman bahawa dia ber­ada di Danga Bay di sini.

Ini susulan dia mend.edahkan dirinya berada di daerah ini ketika melakukan penstriman secara langsung di Instagram miliknya malam kelmarin.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay mend.akwa ushawan tersebut dilihat sengaja ­mengundang k.ontroversi.

‚ÄúSaya semak dulu, kadang-kadang dia saja nak jolok (c.abar),‚ÄĚ katanya ringkas ketika dihubungi di sini semalam.

Terdahulu, usahawan tersebut membe­ritahu secara terbuka bahawa dirinya berada di Johor selama ini.

Katanya, melalui live di Instagram miliknya malam kelmarin bahawa dia tidak keluar dari negara sebaliknya berada di Danga Bay, Johor sahaja.

‚ÄúMana ada saya kat luar negara, saya ada di Johor saja, Da¬≠nga Bay, saya tidak tahu hendak cakap macam mana lagi, saya ada di Malaysia, tidak ke mana-mana,‚ÄĚ jelasnya.

Beliau menjawab pertanyaan pengikutnya yang bertanya lokasi tempatnya bersembunyi selama ini.

Pada 23 Februari lalu, usahawan k.osmetik itu dikenakan w.aran t.angkap oleh M.ahkamah Tinggi Syariah Shah Alam kerana tidak hadir sebutan semula.

Pada 26 April lalu dilaporkan usahawan itu berkemungkinan berada di luar negara selepas mengetahui Polis Selangor ­bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam Selangor untuk mengesannya.

SUMBER/KREDIT : Kosmo

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*