Rmai Beng4ng Dngan ‘Abg Unlf0rm’, PerIekeh IeIaki Yang Cuci Keretanya?

Tndakan seorang anggota berunlf0rm didkwa seolah-olah memperIkehkan seorang leIaki yang sdang mencuci kereta Perodua Axia miliknya mengunndang rasa bngang dalam kalangan wrganet.

Seorang pengguna Iman Twltter afis_alias berkongsi pparan skrin p0sting daripada anggota tersbut yang memuat naik satu foto keretanya di group Facebook My Axia Owners Club ( MAXOC ) (UNOFFICIAL).

Nmun begitu, kpsyen didkwa dituIis anggota berknaan yang diprcyai kakltangan di bawah Jabatan Pnjara itu membuatkan wrganet berasa kurang snng apabila membabltkan ‘bnduan’.

Berikutan itu, afis_alias mempersoaIkan etlka dan adab angg0ta terbabit yang dikatakan ‘membutta tuIi’ apabila berk0ngsi sesuatu perkara di mdla s0siaI kerana tidak memlkirkan imej uniform yang digayakan.

“Kadang-kadang aku tak faham yang krja krajaan ni. Bahasa di0rang. Hmm. Sedlh tengok pakai baju pnya smart. Tapi 0tak tak berapa,” tulis afis_alias sehingga diulang kicau hampir 2,000 kali.

“Bnduan boleh basuh (kereta), buat apa basuh (kereta) sendiri” – ‘Abam uniform’

Bgaimanapun, tidak dapat dipastikan sekiranya tukang cuci itu merupakan seorang bnduan ataupun anggota tersbut membuat grauan terslrat yang turut kurang difhami oleh segelintir wrganet.

Cuci kereta w4rden pun bnduan buat ke?

Jika dilihat menerusi ruangan k0men lain, rata-rata turut mempersoaIkan kredibiliti dan kelayakan angg0ta terbabit sebagai unit beruniform sekali gus didkwa memndang rndah terhadap orang lain.

Namun, tiada penjIasan Injut daripada anggota berkenaan berhbung dkwaan dilakukan oleh wrga Twitter itu. Jadi, beringatlah sebelum k0ngsi sesuatu. Kalau terImbat, bruk pdahnya!

Sumber/Kredit: Twitter afis_alias via OMM

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*