Selepas Tegur Dan Dedah Sedikit Misi UstazEbit, Ini Yang Jadi Dekat Caprice? Sampai Dia RasaMalu

Apa yang sudah terjadi sebenarnya dengan dua tokoh dan idola rakyat Malaysia, personaliti dakwah Ebit Lew dan penyanyi rap Caprice apabila secara tiba-tiba hubungan mereka menjadi sangat dingin.

Kekusutan antara mereka mula disedari selepas Caprice atau Ariz Ramli, 33, berkongsi mesej panjang lebar yang dihantarnya bagi menegur perilaku Ebit ketika dalam misi kemanusiaan di G.aza baru-baru ini.

Menurut Caprice t.indakan Ebit menggunakan kanak-kanak m.alang di bumi P.alestin sebagai bahan kandungan media sosial adalah sesuatu yang tidak wajar.

ā€œSalam ustaz, minta maaf tapi Caprice dah simpan rasa ni dekat satu minggu dah, Caprice rasa kena tegur ustaz depan-depan dulu.

Ebit memberikan mainan kepada kanak-kanak ketika berkunjung ke perkampungan mereka

ā€œAda beberapa pihak yang tak senang tengok gambar-gambar ustaz yang hanya highlight orang dan budak m.iskin.

ā€œCaprice bagi contoh budak ni kena ambil gambar dua kali terima mainan. Apabila orang P.alestin tanya kenapa ustaz yang famous di Malaysia buat macam ni, Caprice pun tak tahu macam mana nak jawab,ā€ katanya menerusi mesej yang dipercayai dihantar ke aplikasi WhatsApp Ebit.

Namun d.akwa Caprice mesej teguran berkenaan tidak dilayan pendakwah bebas yang terkenal dengan pelbagai m.isi b.antuan itu.

Menerusi siri perkongsian di Instastory, Caprice turut berkongsi foto Ebit bersama seorang kanak-kanak yang diberikan mainan dalam dua sudut yang berbeza.

Difahamkan foto berkenaan menimbulkan rasa kurang senang beberapa pihak di P.alestin.

ā€œCaprice adalah penyokong nombor satu ustaz selama ni, fasal mainan tu k.ecoh selepas orang Gaza tanya tentang hal berkenaan.

ā€œBudak mi.skin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

Caprice bersama Ebit di Gaza

ā€œOrang G.aza soal kenapa nampak macam photoshoot? Sudah la selama ni mereka tahu ada banyak ke.s berlaku macam ni,ā€ katanya.

Susulan teguran terbuka itu, Caprice turut mend.edahkan dia juga sudah disekat daripada mengikuti akaun Instagram Ebit di Instagram.

Caprice berangkat ke P.alestin pada 24 Jun lalu bagi menyertai m.isi b.antuan ke G.aza.

Sumber/Kredit : Mstar via Onlinemalaya

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*