M4rah Warga Emas Depan Org Ramai, Netlzen Geram Cara lnfIuencer lni Bercakap

Walau siapa pun kita, adab dan tutur kata haruslah dijaga lebih-lebih lagi jika berhadapan dengan mereka yang lebih berusia.

Mungkin mereka pernah melakukan kesilapan dalam hidup, namun tidak perlulah kita mengungkit atau mempermalukan mereka di khalayak ramai andai hal tersebut boleh mengguris hatinya.

M4rah orang tua di khalayak ramai

Nama usahawan Carl Samsudin secara tiba-tiba menjadi sebutan netizen selepas sebuah video beliau ‘menasihati’ dengan nada yang bladab seorang warga emas tular di media s0sial.

menerusi perkongsian seorang pengguna di Twitter yang memuat naik perkongsian dari seorang usahawan dan juga influencer, jofliam apabila dia membuat posting di IG story dengan menunjukan satu video seorang influencer lain memarahi orang tua di depan orang ramai.

Video berdurasi 55 saat itu dikatakan dimuat naik sendiri oleh Carl di Insta Stories akaun peribadi miliknya sebelum dipadam.

Namun, ia sempat disimpan oleh pengikutnya.

Dalam perkongsian tersebut, dapat didengar dengan jelas influencer dan juga usahawan  berkenaan bertanya kepada seorang warga emas berkenaan kehidupannya dahulu.

Dia sempat mengajukan soalan sama ada pakcik tersebut menyesal ataupun tidak dengan apa yang dilakukan ketika muda.

“Masa muda dahulu, menyesal tak tidak buat betul-betul? Masa muda dahulu menyesal tak banyak main? Korang bila tua nanti baru nak menyesal ke?” antara ‘nasihat’ yang keluar dari mulut Carl.

“Pernah tak you all wish one day, tak kisah la agama you pray to God, “God show me the way how I want to change my life”. Pernah tak? What if TODAY is the God send me?” tambah Carl.

Tengah bercakap dengan orang tua, bukan dengan adik

Perkongsian tersebut dilihat sebagai kurang ajar kerana dia bercakap dengan orang yang lebih berusia dan bukannya adik atau anaknya.

Video tersebut menimbukan rasa kurang senang pelbagai pihak termasuklah usahawan bernama Jofliam.

Mungkin strategi perniagaan?

Jadi, disebabkan jofliam juga merupakan seorang usahawan, dia menjangkakan semua ini adalah strategi dalam perniagaan dan dapat mengagak tindakan seterusnya yang bakal diambil oleh influencer tersebut nanti.

Jofliam berpendapat tindakan Carl itu tidak wajar dan kurang ajar malah dia membuat andaian video tersebut sengaja dirakam sekadar strategi pemasaran semata-mata.

Sementara itu, rata-rata netizen juga kurang bersetuju dengan cara Carl bercakap yang seolah-olah memperkecilkan golongan yang hidup susah, lebih-lebih lagi video itu dirakam di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur.

Memang tak patut betul!

Sehubungan dengan perkongsian semula yang dibuat oleh pengguna Twitter dikenali sebagai @IbuPeri_ , ramai yang telah meninggalkan komen dengan mengecam tindakan bladap influencer terkenal itu.

Kesian tau tengok pakcik tu

Pada ketika ini, tiada sebarang kenyataan dikeluarkan oleh Carl Samsudin berkenaan insiden berkenaan.

Walau apa pun niat sebenar Carl, hormatilah mereka yang lebih tua. Perlu diingat perjalanan hidup dan dugaan hidup setiap insan di dunia ini berbeza.

SUMBER/KREDIT: Twltter @IbuPeri_, IG Jofliam

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*