F0under Ini Kena Kecam Sebab Pakaian Agak Keterlaluan Masa Amblk Vaksln

PETALING JAYA – Media Sosial hari ini dikejutkan dengan perbuatan seorang wanita yang dilihat dengan sengaja menanggalkan bajunya sehingga menampakkan pakaian dalam ketika proses suntikan vaksinasi di sebuah Pusat Pemberian Vaksin (PPV).

Tindakan wanita tersebut yang memakai pakaian ketat dan mencolok mata itu juga mengundang kecaman orang ramai di laman sosial.

“Untuk apa dia nak berpakaian s.eksi dan apa perlunya dia buat begitu?” kata penyanyi Keena Mentor mengulas mengenai t.indakan seorang wanita yang berpakaian keterlaluan ketika mengambil s.untikan v.aksin di Pusat Pemberian V.aksin (PPV).

“Tidak bolehkah dia berpakaian yang sesuai dan kena dengan tempat? Cubalah fikir tempat ini turut dihadiri oleh semua golongan termasuk warga emas.

“Dah pakai begini, dia menc.olok mata petugas v.aksin apabila terpaksa buka baju sehingga nampak pakaian dalam. Keja.dian ini amat memalukan.

“Ti.ndakannya juga meng.undang b.ahaya terhadap diri sendiri. Sekiranya dia digang.gu oleh mana-mana pihak, jangan s.alahkan sesiapa kerana itu kesa.lahannya sendiri,” katanya.

Keena yang sangat ke.cewa, turut meluahkan perasaannya menerusi perkongsian di media sosial.

Menerusi rakaman video yang tular hari ini, wanita terb.abit dilihat menanggalkan baju untuk menerima suntikan sehingga menampakkan pakaian dalamnya.

Keena berkata, t.indakan ini sangat memalukan kerana wanita terb.abit jelas tidak mengh.ormati u.ndang-u.ndang.

Rakaman video berdurasi 58 saat tersebut turut mendapat lebih 43 ribu tontonan di aplikasi Twitter.

Salah seorang pengguna dengan nama @Epi berkata, perbuatan wanita tersebut seperti mencabar Allah S.W.T dengan membuka aurat di khalayak ramai.

“Ni la salah satu punca Malaysia dpt bencana….udah la xtakut Allah SWT…Cabar pula Allah SWT dgn d buka aurat depan khalayak ramai..,” katanya.

Sementara @Julea Rehman berkata, tindakan yang dilakukan wanita tersebut merupakan satu perkara yang sia-sia dan tidak menghormati petugas di PPV.

“Muka dah la tak Lawa… Mengedik pulakk…. Turki dah terbakar.. Nak seksi sangat orang orang perempuan dia.. Esok Malaysia Tenggelam… Ni belajar mesti setakat PMR,” jelasnya.

Reaksi Orang Ramai

Betul tu,sdgkn bangsa bukan Islam nk masuk ke sesuatu tmpt kera.jaan pon kene jaga tertib pakaian waima Islam sekalipun Kene jaga tertib pakaian ini bole lak mcm tu sekli,mmg memalukan je.

Pakai lah baju yg lengannya besor sikit nnti bila nk c.ucuk senang lah …tk ada le sampai buka baju.

Baguslah dia tegur, sekurang²nya masih ada secebis rasa malu, malu itu sebahagian dari iman. Moga Allah kurniakan kek.uatan untuk terus memperbaik diri setiap hari kepada kita semua, amin ya Robb.

Tgok jgk.. g.edik nk mmpos aihh xmalu sungguh la gaya cm apa tah…kita yg pmpuan tgok pon malu tgok kelaku dia.

Petugas yg c.ucuk tu pun.. Baru c.ucuk x sampai 5 saat terus tanya ada rasa pening x.. Aku ni lepas c.ucuk, sapa pun x tanya, pening ke.. Lapor ke.. Nk terc.irit ke.

Ada jugak sy tengok wanita yg dtang ke PPV di Universiti Awam memakai baju tidak kena pada tempatnya. Memakai baju yang pendek sehingga menampakkan pu.sat. Sekurang2nya hormati la tempat yang dituju tu. Bukan nak pergi ke shopping mall. Takkan cara berpakaian yang sesuai pon masih nak diajar. PPV ramai golongan org2 tua.

SUMBER/KREDIT: kosmo online via awatttsyeikhh

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*