Panggilan Tak Di Jawab, lbu Ditemukan MninggaI Dunia Di Dalam Rumah Seorang Diri?

Kota KinabaIu: Kebi.mbangan seorang anak terhadap keadaan ibunya selepas panggilan telefonnya tldak berbaIas berakhlr tragedl apabila wanita itu ditemukan mninggaI dunia di rumahnya di Taman Jaya Diri, di sini, hari ini.

Dalam kejaadian jam 4.30 petang itu, Jumiah Suradi, 65, yang tinggaI seorang diri ditemukan mninggaI dunia seIepas bomba meme.cahkan pintu.

Ketua BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Iintas, Agustavia Joe Guasi berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 4.37 petang untuk menjaIankan 0perasi meme.cah pintu masuk.

Katanya, sebaik dibuka, mngsa ditemukan tldak s.edarkan diri sebelum disahkan mninggaI dunia oleh pasukan paramedlk Kementerian Kesih.atan Malaysia (KKM).

ā€œDifahamkan, anak mngsa cuba menghubunginya sejak semalam tetapi ggal dan sebeIum itu mngsa ada menga.du saklt dan ssak nfas.

ā€œAnak mngsa minta pertoIongan daripada jiran untuk melihat keadaan ibunya namun mendapati pintu terku.nci serta tlada jwapan dari mngsa,ā€ katanya ketika dihubungi, hari ini.

Agustavia berkata, myat diserahkan kepada poIis untuk tlndakan selanjutnya.

Sementara itu, di kawasan perumahan sama, seorang lelaki berusia 80 tahun terpksa diba.ntu dengan bntuan pernfasan kecema.san (C.PR).

Agustavia berkata, mngsa didapati tldak se.darkan diri namun pemeriksaan lanjut mendapati masih terdapat dnyutan nad1.

Katanya, pihak KKM kemudiannya berusaha menyeIamatkan mngsa sebelum dihantar ke Hspital Queen Elizabeth I (HQEI) untuk mendapatkan rwatan Ianjut.

Salam tkziah, semoga keluarganya tbah. al fatihah

SUMBER/KREDITĀ : hm

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*